RAllylydnadstävling och dessa förbaskade bortförklaringar.

Tjo mina vänner. idag är jag sur på mig själv. 
 
Nu har jag analyserat dagens tävling i ett par timmar och kommit på att jag verkligen stör mig på mig själv.
Idag lyckades jag :
Hitta fokus trotts fel vid ingång på plan( dvs fel på startnr av inrop)
Hitta fokus trotts en person går en meter mellan mig, Jarr och banan precis innan vi välkomnas in.
Inte se eller höra omgivning eller publik.
Vara nöjd och glad på min hund med äkta känslor.
Hitta fokus trotts jag vet att Jarra hade det jobbigt i honnören pga flåsande hund som stod bakom henne hela tiden (orolig, men stod kvar)
 
 
(bild från Honnören)
 
 
 
Vi fick beröm idag, och det är detta jag stör mig på. En tjej kom fram vid prisutdelningen och sa vilken fin runda, jag kommer ihåg er från när ni tävlade lydnad i halmstad, ni såg så himla trevliga ut eller liknande. 
 
Problemet, jag kände genast att jag behövde förklara, att vi inte alls är perfekta och berättar att jarra  har gått upp i vikt(denna tjejen var alltså jätte trevlig) 
 
Likssom, varför säger jag det? Varför vill jag genast förminska oss för att vi får en komplemang? 
 
Kände mig urdum.
 
MEn så jäkla typiskt beteende från min sida. 
Jag kan inte ta komplemanger, tycker det är pinsamt, som att man skulle försöka vara något, Även om detta självklart inte är menat från någon av alla dessa gulliga människor jag mött på tävlingar. 
 
Funderar, är det en sån typisk svensk grej? Eller va fasiken kommer det ifrån. ??
 
Ofta under komplemanger tar jag upp Jarras reservation, typ om nån berömmer hennes duktighet i så många olika grenar, då brukar jag säga , ja hon är en fantastisk tävlingshund, men hon gillar bara familjen och det är ett problem i vardagen, eller ja inte längre men det har varit jobbigt
 
PANG! 
Föminskning, ursäktning, 
 
Why? 
 
Jag har för fasiken en toppen hund, som presterar med allt allvar hon har i varje gren hon provar på. 
Varför vågar man då inte säga:
 
Ja , det är för att vi är bästa teamet hon och jag. 
Vi siktar på toppen mot allt vi tar oss ann. 
Bara för att jag vet att hon kan .. 
 
 
Passade på att fota sveriges tre bästa hundar ;) *tihi* utanför halmstad på väg hem idag. 
Jarra knep 82 p (tyvärr en -10 pga snurr åt fel håll vid en skylt) Men jag var toppen nöjd ändå :D
 
Ses mina vänner :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0