morgonspår och eftermiddagsagility

Tjo mina vänner, allt bra?
 
SJälv har jag njutit av min varannan fredags ledighet. Önskar jag alltid jobbade eftermiddag. :)
 
Dagen började med 2 ipospår till Lille Mint och ett bruksspår (600m ) till Jarra. 
 
Ang Lille mint la jag ena spåret och Martin det andra. 
2 steg åt höger och fram i en ruta sen vän ut från den, hela tiden näring. 
 
Lite het första ( vi har ju problem med det) och han fick ingen schysst uppvärmning för skallen heller så jag hade inte världens högsta krav,  han var duktig och spårnoga och la sig vid apporten och fick ett lugnt avslut. 
 
Första spåret:
 
Frammarsch... 
 
Invänta rätt sinnesstämmning
 
Spåååja
 
Få gobitar vid apporten
 
 
Spår nr två, där kom han ner till en mycket bättre nivå, jag valde dock att skippa apporten och kommer sjajpa in den vid sidan av precis som jag gjort med Jarra, detta för att jag nu får tjata lite ligg vid apporten och det vill jag inte riktigt ha där och då :)
 
2a spårstarten
 
Lille Mint Spåjjaj i spåjjkärnan. Japp han är så fjantig så man får prata så :)
 
Jarra 600 m bruksspår. Valde att köra 4a leksaker och en apport. Jag vill hålla hennes motivation högt, och det lyckades toppen! tog fina vinklar, fint spårupptag, en bra rundning och fin markering på apporten och en nöjd o glad hund.. Sen att matte höll på dö halvspringandes bak i linnan är väl inte relevant. ,
 
En nöjd malle efter spåret
 
 
rask takt.
 
Belöning i spåret :)
 
Med oss som sällskap hade vi slipsen. som också var ute och spåjade
 
 
 
Sen for jag direkt till Millis och sen åkte vi och tränade agility, 
 
Lille Mint fick köra balansen för andra gången i sitt liv, inte så många gånger tyvärr för "någon" hade käkat upp all belöning när jag var inne och tankade bilen. 
Jag känner att vi i alla fall är påväg, och att detta sättet passar oss toppen! :) 
 
Han fick också köra lite slalom och hoppa lite så klart och det gick också bra, det enda är hans självbelöning med att få springa med sin leksak.. Tycker det är knepigt, det är det roligaste han vet och jag använder det ju också som en super belöning, men kanske måste jag få bort det och lära han att leken är alltid vid mig, för jag kommer inte kunna belöna honom på det sättet på en tävling, eller ja, inte utan att bli diskad och få skäll av alla andra han skulle retat upp när han drar en repa över tävlings området ^^
 
Bild på vårat 2 av 2 på :)
 
Jarra hade oväntat mkt energi för dagen, ja med tanke på spårning 1,5 timme tidigare, Min fantastiska hund! 
Sonic gick ju som en klocka, det är bara att släppa han och sen gör han det han ska ♥
 
 
 
Utöver det fick vi här om dagen månades leverans från tuggmästaren.. Provade denna månaden oxhorn.. 
 
Hade beställt lite annat av det "vanliga" men lille mint stal direkt det inpaketerade oxhornen så han blev väldigt förtjust i dom! 
 
Kollar av:
 
 
Första tuggan!
 
 
 
De andra två gillade det också :)
 
 
 
 
Vi hörs mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0