Att det var så lätt att vända...

Mjahaa!! hur är det med er mina vänner?
 
Själv börjar jag bli lite kryare, jobbade igår med lite alvedon och nässprej i kroppen och några lager smink så min sjuklighet inte skulle synas, för kan man träna hund hela helgen kan man jobba :) 
 
 
Jag är inte riktigt kry i kroppen. Vet inte vad det är. Matt likssom. KAnske dags för B12 tabletter igen jag vet inte. 
 
Menmen. 
 
Som jag skrivit flera gånger har det varit lite jobbigt för mig att tänka bort agilityn detta året, det är ju det jag tycker är mest roligt, men efter helgen känner jag att jag fått en bra start på lydnadsåret och jag känner att jag har mkt att jobba med som kommer ta oss framåt. Känns jätte kul! 
 
Lille Mint satsar jag under året på att köra BH provet på. och där har vi egentligen små pill och sättande som vi behöver träna. Eller ja som vi inte påbörjat än. Han är ju inte färdig i något moment ännu. 
 
Tyvärr saknar jag en träningsgrupp i just lydnad och hade behövt det känner jag. 
Ska ju vara med i träningsgrupp agility på klubben men ångrar det lite då jag inser att jag ändå inte har möjlighet att göra han tävlingsklar där pga det fattas hinder att träna på tyvärr vilket gör att jag ändå måste söka mig till andra klubbar. Kanske kommer jag hinna träna innan ipo träningen på onsdagar vi får se.
 
Med Jarra har jag påbörjat en ny inlärning i ställande och läggande i inkallning, en metod jag känner verkligen funkar för oss och vårt sätt att träna. Ska bli spännande att se hur det utvecklas. 
 
Samma med rutan har jag påbörjat och det känns som att tipsen från helgen hjälper oss där med. Första skicket blev inte bra igår.. För dumma matte hade satt påsen med belöning rakt framför konen på en bänk 20 meter bort.. Sånt klarar inte mallen :P  Men annars gick det väldigt bra! 
 
Lille Mint och jag fortsätter med koncentrations övningar så som indianen och omvänt lockande i fotposition. Lite besvärligt säger lille mint att inte få ta bollen alltid när den är så nära till hands :P
 
Vi hörs mina vänner, idag har vi vilodag!:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0