Lydnad/Agilityträning och återuppbyggning av bukmuskler.

Tjo vänner , är allt bra?
 
Själv har jag haft en trevlig dag. 
 
Jag har påbörjat uppbyggnaden av Jarras Bukmuskler.  3 Min klättring i Stege.
I kväll ska hon också få köra nån min på Balansboll.
 
Under stegen har jag lagt vedträ så hon behöver lyfta kroppen. 
 
 
 
 
 
Lille Mint Fick igår lydnadsträning, och han är verkligen så duktig för att vara så oerfaren. Börjar bli dags för mig på riktigt att tänka på behörighetsprovet. Våran akilles häl är Ligg. Han har likssom för långa ben för att han inte ska behöva pressa ner bröstkorgen :P
 
Jarra fick träna vittringen och jag tror vi hittade rätt där till hur vi ska gå vidare . duktig tjej!
 
 
 
Idag körde husse och Sonic också ett litet agilitypass 
 
 
 
Och jag och lille Mint har tränat slalom och dolda tunnelingångar. Det stackars lilla djuret är helt död nu ^^
 
MEn duktig var han :D
 
Sonic och Jarra har också socialtränat lite med lillasysters nya valp Expo :)
 
 
I veckan har vi haft både grundkurs och "bli kompis med din hund" så mina egna har fått stå lite still i sin träning, det gör ju inte så mkt när jarra ska ta det lugnt och lille Mint är ju hos dagmamman så han är ju alltid trött sen på eftermiddagen :P
 
Torsdagsträningen var i alla fall igång och vi tränade agility, det gick jätte bra! Vi provade däcket för första gången och det var inga problem, dock slog han i nån gång så jag bör fortsättningsvis ha ett inte delningsbart däck så han lär sig innan det kommer upp i hastighet och blir en skaderisk. :)
 
Det var nog allt för idag, vi hörs :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0