Long time no se!

Tjo, har i vanlig ordning inte orkat ha dator igång. 
 
Jobbade natt förra veckan och har hamnat i orutin efter det, inte att jag sover för lite utan snarare motsatsen.
 
En rolig sak som hänt är att Mint och Jarr har börjat morgon buset igen! Sen jarras löp sist har de inte lekt så mycket utan det har snarare varit att han ligger och tuggar henne på halsen och hon typ "åååh  jobbig" . 
Så det känns ju roligt, dock leker de fortfarande inte ute och det är för att jag förbjuder det .
 
Mint har helt enkelt inte kontroll över sin kropp nog för att få de ansvaret, dvs han springer in i saker, hårt. :P 
 
En mindre rolig sak är att jag varit hos läkaren med min hand som jag klämde på jobbet (jag jobbar inom personal service (poolen)på ett sågverk, dvs jag är där det fattas folk )  för lite mer än fem veckor sedan. Jag har hela tiden kunnat röra den men den har värkt, därför har jag inte åkt in, men efterssom det inte går över och jag får ta hjälp av kollegor med vissa saker som tex om det sticker ut bitar ur ett paket så måste man slå in dom med slägga. själva slaget är inget problem utan det är "efterskakandet" som gör ont.
Känns inte kul att de ska behöva göra mitt jobb så :P 
 
Jag har i alla fall en Remiss till Kalmar där det skall röntgas. 
Läkaren sa att jag är fullt böjbar dvs inga senor är skadade men det är något fel på undersidan av knogen och hon tror att det är en fraktur som börjat läka.
Beroende på resultat av röntgen får jag antingen skickas hem och avvakta ett par veckor, går det inte över blir det sjukgymnast, har det börjat läkas fel ska jag direkt till akuten och kanske behöva stötta upp handen.  Så allt beror lite på hur röntgen ser ut.  Jag skickades inte direkt in efterssom jag ändå gått med det i fem veckor så det är ju inte akut vilket jag höll med om efterssom jag skulle jobba em :P
 
Dettaär också anledningen till varför husse stått i mål på tävlingar och fått belöna Jarra, så nu vet alla det :P  :)
 
Utöver allt leker livet. Vi har tävlat en del och jag ser ljuset i tunneln, båda hundarna känns väldigt bra just nu. 
 
Under detta året planerar jag att Jarra ska ta RLDM titeln så att vi är färdiga med rallyn för hennes del och nästa år sedan satsa på debut i lydnad och ta championatet där så det också blir avklarat, jag tänker inte köra lydnad med henne 2017 om det skall ingå inkallning vid platsen i Eliten. 
 
Inte för att jag inte litar på henne, utan för att jag inte kan styra andras hundar. 
 
Med Sonic står jag ju i valet och kvalet kring att flytta upp till avancerad klass.. Men jag vet inte.. Han har fått många anfall på sista tiden (spec i tångahed där han älskar klia ryggen på underlaget) . 
 
MEn lille Mint då? Ja vi får väl se .. jag planerar gå en grundkurs i agility med honom i vår, bara för att han ska tränas med andra vovvar. :)
Snart är ju liten 1 år, Va tiden går! :D men han har ju fortfarande ett år kvar tills han får debutera i agilityn. :) 
 
Vi hörs mina vänner!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0