Minttu Tannalös!

Tjo Mina vänner, här har det varit dramatiskt sen sist! 
 
Igår var jag och fotade på åkern, var så mysig dimma på morgonen så jag ville försöka få med det på bild samtidigt som jag provar inställningarna med att fota hundarna i fart. 
de har ju varsin boll och springer med för jag vill inte att de springer med pinnar. tji  fick jag! 
 
Lille Mint tar en repa utanför åkern och rundar för att komma in igen, fastnar, slår i hakan med en hård boll i truten resultatet blev så här:
 
 
 
Väl hos vetrinären var det inskrivning. Lille Mint stolpar in där , världsvan som han är och hoppar upp på disken med alla fyra tassar för att säga hej till sköterskorna. 
 
i besöksrummet lyssnar de på andning osv och hon ser bara fel på en tand. Vi får fylla i lite uppgifter sen fick jag åka iväg i tre timmar, de var snälla och tog honom så fort det gick pga jag har långt att åka ( tänder kan de tydligen bara grejja med i läckeby som närmast) 
 
 
 
 
Jag åker till burger king och köper varsin burkmat till hundarna i en mataffär. Sonic o jarra hade ju inte heller fått frukost. 
 
 
 
När jag strossar runt inne i ekohallen i mina snygga blå regnbyxor, gummistövlar, röda jacka och orange mössa så ringer vetrinären och lille Mint är färdig och på uppvaknande och jag kan komma om en halvtimme :) 
 
Väl därigen möts jag av en glad men lite lugnare lille Mint. Sköterskan berättade att han kan hosta 1-2 dagar framåt för han haft slangar i halsen, han var röntgad och de hittade inga mer fel på tänderna och han hade flygit upp i knäet på en sköterska när de gick förbi denne i en korridor och helt enkelt satt sig i hans knä ^^
 
Observera att de till och med tagit rätt färg på hans bandage ^^
 
 
 
Därefter fick lilla Mint åka till dagmamman som tur i oturen också var sjukskriven så de sov resten av dagen tills jag hämtade honom vid halv 12 efter jobbet :)
 
Här kommer några bilder , ja bland de sista bilderna på lille Mint innan han blev tannalös hihi
Tyvärr inte så bra foton för jag fick ju lite abrupt avbryta :)
 
 
 
 
 
 
IDag har anna och jag varit och tränat rally i ridhus. Lille Mint skulle ju ha debuterat på tävlingsplanen på Söndag och det skulle då ske i ridhus så jag ville förbereda honom lite. Nu är ju han så klart stryken från tävlingen men vi tränade ändå. han var väldigt duktig, men jag fick jobba lite längre för fokus, tror det berodde på enbart godisbelöning. Lille Mint får ju inte ha leksaker i munnen än:) Lite bilder, blev bara på Sonic och Annas hund Stina då jag ville ha anna och stina inne i ridhuset samtidigt som Mint för störningens skull :)
 
 
 
Slänger med en bild på Bacon med för jag glömde det i förra bloggen :)
Bacon har ju inte börjat vara ute katt än så han får gå i koppel :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Munkhammar

Vilken gullig bild när de sitter alla i grupp :-3

Svar: tack så jätte mycket :D
emmelie rydell

2015-11-27 @ 17:50:50
URL: http://bodenbynight.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0