Klarar du verkligen det ?

Det är en fråga jag fått av flera på sistone... Denna fråga stör mig lite. 

För det första avskyr jag tänket --> hinder. Jag avskyr krångla till saker och är mer en människa som löser det jag behöver lösa. 

Anledningen till frågan är givetvis Minttu . Om han ska få stanna. Flera gånger har jag fått frågan , klarar du verkligen av tre hundar ? 

Om jag klarar av en tredje hund ? 
Hur många gånger om året ser ni mig på krogen ? Hur många gånger om året ser ni mig fika på stan ? 
-gå på bio ? 
-shoppa ? 
- gå på spa ? 
- gå på privatfester ? 
- sova bort helgerna ? 
Osvosv.. 

Mitt liv består av jobb och hund. Jag tävlar nästan var helg , jag tränar nästan varje dag. 

Om 17 månader blir Minttu agilitymyndig, Sonic kommer då vara nästan 10 år. 

Klart det blir lite mer stök, tex måste han lämnas hos dagmamma innan jobbet , och det blir ju en extra runda så klart. Men vill man, så kan man. Och det är ju bara tills han klarar sig lite längre tid, 

Jaha, men vad ska du ha han till ? 

Givetvis kommer han också få bli agility hund, även om han inte kommer ha samma fysiska förutsättningar som Jarr har. ( pga storleken, ) men jag är också lite intresserad av att prova på ipot. Men vi får se. I dagsläget gör vi bara valpprylar. :) 

Summan av kardemumman : välkommen till familjen, Minttu Av Centaurus :)




Under blogg uppehållet har vi också hunnit tävla rallylydnad, Sonic tog sitt sista kvalificerade resultat i fortsättningsklass Och därmed har han nu titeln RLDF  :D wohoo !! Jarr tog sitt andra godkända i avancerad klass, också skoj :D 


Igår provade vi också på lagtävling för första gången. sonics lag run4fun! 


Vi tog två silver och ett guld samt blev dagens bästa medium lag och vann present kort på jami, skoj :D 



Jarras lag "sonics vänner " 


Knep två av tre guld :D 


Utöver det har vi också varit lokalkändisar i veckan :) 




Kommentarer
Postat av: Sophie Ljunggren

Allt går bara man vill :) Jag är också sugen på att skaffa en tredje hund. Folk som frågar dig det är säkert de som inte vill ha tre hundar, och då går det ju inte heller :)

Svar: Precis, och det märkliga är att det är folk som verkligen känner en och vet vilken nörd man är. Så lustigt, att när det gäller hundar är den frågan så ok, len skulle nån säga att man är gravid igen, då skulle det aldrig ifråga sättas ! :):)
emmelie rydell

2015-03-29 @ 17:23:36
URL: http://www.hundtema.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0