tjo vänner!

allt bra? själv känner jag mig upphöjd till skyarna, ja ni vet så där som det är när träningen bara flyyyyter :)
 
i onsdags var det träning med team lydnadsbrudarna, jarra och jag hade åter falligt tillbaka i en konflikt, dumma mig ville jobba lite på tugget på vittringspinnarna, provade slå lite på dom om sidan av nosen om man säger, för att hon skulle greppa hårdare. Detta sättet funkar INTE på en känslig malle dam i sina bästa år :/ 
Skulle givetvis försöka stärka henne när hon tog så illa vid sin så jag kastar pinnen och triggar henne ala kamp,o vad gör hon?? jo så klart liggmarkerar, precis som jag lärt henne sen hon var liten mallinutt. dumma mig!!! 
 
Jajja, så onsdagens träning gick ut på att vänta ut henne sen bli så in i helvetes glad när hon tar den. triggade henne innan skicket  , så får passa mig lite nu för skall. dvs inte trigga mer. 3gånger, varje gång sökte hon lösningar, frågade mig ,la sig, plockade upp o la sig, att bita ihop då, och låtsas vara glad och förväntansfullt är svårt, men jag lyckades!  alla tre gånger blev lyckade sen bröt vi. 
 
 
igår  var jag ute en runda med Robin och gick fotade tyvärr inte, vet inte vad det är med mig , jag som annars är så flitig med kamran! en tur kring emmaboda city blev det i alla fall :)
 
 
 
idag stod det lydnadsträning på schemat, och fan vilken fin hund det är jag har <3 
 
Idag körde jag sakta gående på framåtsändandet, har ju bara tränat framför innan (galopp)  och idag satte jag dit 2 st statister och körde sakta och så duktig hon var <3  hon likssom bara kan!
 
Ang vittringen så bad jag om att bli körd i fria följet innan bara för att hon skulle koppla lydnad inte spår, och helt plötsligt var hon sitt vanliga jag igen med ut , gripa och galopp mot mig , min fina!
 
Utöver det körde vi gruppmomenten i "tråkiga" omständigheter dvs ingen annan aktivitet och det gick toppen det med, fick möjlighet att matbelöna henne två gånger också, vilket jag normalt slarvar med så det var ju jätte bra :)
 
gud va glad jag är för vårt träningsgäng, så lyckligt lottad som har den möjligheten och det puschandet som det faktiskt blir med en aktiv grupp, Toppen! :D
 
 
 
imorgon blir det agilityträning, det är också skojsigt, vi hörs !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0