Lite lugnt, lite träning,lite tankar

Tjo mina vänner, allt bra?
Själv mår jag i vanligt ordning lite bra. Just drukit kaffe med grädde, det gör man ju inte allt för ofta,  :)
 
Söndagens agility gick helt okej, en del rivningar i vanlig ordning innan hon är uppvärmd, sa nej, sen kommenderade ligg medans jag la upp bomen. detta är ju helt meningslöst. Det skapar bara en onödig korrigering där hon inte fattar problemet. Hon river ju inte med mening så klart, och kopplar inte heller sambandet med riven bom och en ligg kommendering :/
 
Lilleman kom som vanligt in, körde och var nöjd. 
Han fick ett anfall innan, det oroar mig lite, han brukar inte få det när det är kallt ute :/
 
Provade mata han med gotte lågt ner, provade ignorera och låta han nosa, gotten satte han givetvis i halsen -_- 
Kastade sen bollen och ignorerade och det hjälpte, antar han blev tvungen att andas med nosen när bollen var i munnen på honom :)
 
 
 
på måndagen hade jag , Ulla, Agnetha och Linn hyrt in oss på Guldhunden för lite go Agility och Rallyträning, givetvis firades Jarras Cert !
 
 
 
Lite övriga bilderbombfrån träningen :D
 
 
Sonic i sitt framför.. 
 
Celeste ska bli agilityhund 
 
Ulla och Kito 
 
Inte lätt o få fina bilder på Ricco med denna farten
 
Fokus
 
Bell, 16 år och så go ♥
 
 
Söndagen bestod också av sista hockeymatchen
 
 
 
Efter träningen i guldhunden åkte vi och tittade på goa Sheltievalpar
 
 
 
Sheltiehav..
 
 
jaktkatten har ju också varit i sitt esse.. Hur har ni andra gjort när ni lärt hunden va med katt? nånstans känner jag att när den jagar hundarna och bråttas med deras svansar så måste ju hundarna få säga till när det gör ont! 
Jarra får ju likssom fly när den lilla jobbiga med fullkraft kampar loss med hennes svans, igår bet hon ett varningsbett mot katten, inte för att träffa utan för att det gör ont  på henne så klart. hur har ni andra gjort? lyfta bort katten funkar ju inte för den är ju OBILDBAR!! :P
 
 
 
Ha det fint mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0