Jarra Årets Allround hund och årets Bruks/Lydnad och agilityhund

hej mina vänner, allt bra?
 
Vi börjar väl med det negativa så kan vi ju avsluta med det bra ^^
 
Jarra hade en oehört irriterande rivning idag på träningen varje lopp, kände att jag blev så irriterad så jag satte henne i bilen för att undvika att bli arg på henne = Skitdag. 
Har provat så mycket nu känns det som, men inget funkar :/ Hon förstår helt enkelt inte att hon river. Jag tror så klart inte hon gör det med mening, men jag vill fatta varför! hatar när jag inte kan lösa saker -_-
Hon river i olika situationer, idag var det när hon själv fick lite mer utrymme, annars hade jag förstått det om hon gjort det där jag trängde henne eller där hon fick taijta till det för jag var sen men nää!! där jag han förbereda henne där rev hon.. Ett hinder.. 
 
Lyckligtvis har vi ju Cissi på Hundkänslan http://www.hundkanslan.se/ och hon hade snabbt en tid för oss, jarra har ju varit lite trång i lårmusklerna nästan alltid, kanske har det förvärrats, en igenom kännare får hon på tisdag i alla fall. 
Jag vet ju sen innan att just det där lilla stela kan ju vara en orsak till att hon inte riktigt pallar just det där avstampet, så ja vi får se vad hon säger. På tisdag har vi tid. Kunde ju inte på måndag för då lämnar jag ÄNTLIGEN in bilen på lagning. :)
Sonic får sig också en, han är ju nästan alltid stel trots stretching. BRa med en genomkörare innan säsongen drar igång också :)
 
Idag hade vi årsmöte på klubben, Jarra fick den fina utmärkelsen Årets allround hund och Årets Bruks/Lydnads och Agility hund,Min fina tjeja! 
 
 
 
Vi hörs mina vänner :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0