Stora Stockholm! ( ja vi var faktiskt där med )

Tjo mina vänner. Blir en jäkla massa bloggande nu,detta pga jag inte vill ha allt i samma inlägg. Så kan det vara!
 
på Lördags morgonen åkte vi mot stockholm och kl 8 var vi framme.Inchekningen var jobbig, husse fick ta ett annat  håll ju och jag med tre hundar och femtioelva lappar och trångt och ja ni vet :P 
 
Direkt där placerade vi oss vid belgar ringen, jag gick och banvandrade i agilityklass large,
 
Jarra kändes riktigt fin i det loppet.Tyvärr taijmade jag väldigt dåligt och disken blev ett faktum. Det var ett slarvfel från min sida som jag borde tänkt på. 
 
Sen vidare mot Rallylydnaden. Jarra var otroligt fokucerad och duktig. helt obrydd av omgivningen. Lite stress blev det när jag skulle in, Lille Mint bet ju mitt finger i stället för fleeceflätan i fredags och det såret gick upp precis innan start, för jarra skulle ta köttbulle från min handmen skrapade emot där lite :P 
 
91 p fick vi första rundan.
 
 
Honören:
 
Backa framför
 
 
SEn var det lillemans tur att köra agility medium. Tyvärr en 5ai slalom,annars var han jätte duktig♥
 
Sen vidare mot utställningsringen!
Lille Mints farmor ställde honom och det gick ju hur bra som helst! 
De andra hanarna i junior klass var ett halvår äldre och så mycket mer utvecklade (Lille Mint är ju väldigt tunn 0ch outvecklad)  Men lille Mint och Helena vann Juniorklass Hanar med ett very Good♥
 
 
 
Sen var det Jarras tur, och hon var så super duktig! Domaren hjälpte till, han var väldigt respektfull ochjag fick visa tänderna, vilket jag inte trodde man fick göra i sverige längre utan trodde det ingick i krav på hantering.
Än engång fick vi påpekande om att hon rör sig lite kort bak.Vi har ju haft lite rivningar i Agilityn så det är nog dags för mig att vara nogrannare i stretchingen igen!
 
 
Därefter körde vi 1,5 timme för att hämta en tunnel jag köpt, sen vidare till hotellet..DöTrött!
 
Dag två kraschade banvandring med rally och agility.
 
Tidig start i agilityn.OCh båda agilityloppen idag var dålig taijming av mig. Sista loppet tror jag jarra var lite trött, Med all rätt!
Inte många hundar som orkar först två dagar agility kurs för annika aller, vidare till STockholm, ställas ut, köra agiliy och rally, sova borta och sen prestera lika bra dagen efter.  Hon har varit super duktig!
 
I rallyn fick vi 81p. Lite retfulltdå sista skylten var bärande av föremål, när jag plockar föremålet åker kopplet ut lite = 10 minus. Tur dock det var sista skylten annars hade jag väl fått 10 minus på varje skylt :)
 
Sonic nollade men medtid som inte räckte.
 
Vilka duktiga hundar jag har alltså!
 
Shopping blev det inte så mycket av. Tycker inte det var särskilt billigt. 
 
4a nya plädar köpte vi. Har inte haft gosiga saker i burarna för lille mint (STrimmlaren) inte varit mogen för det ansvaret;)  )
 
Köpte också en ny bur till JArra. Köpte ju en precis innan vi köpte lille Mint men den tuggade han ju sönder så jarra har haft sin gamla trasiga tills nu, En Agria tygbur blev det. Det fanns inget annat märke i den modellen jag vill ha (lättvikt) 
 
Shoppade också en kamptross till Lille Mint i färgen gul men den höll ju bara typ en dag sen gav sig snöret.
 
Här är Alla tre galningar precis innan hemfärd:)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0