Remas blandrasutställning!

Hej mina friends, hoppas allt är bra med er! själv mår jag toppen :) Tiden/orken finns ännu inte riktigtför bloggen, men jag försöker en gång i veckan i alla fall :)
Idag tänkte jag berätta om våran erfarenhet från Remas blandrasutställning i Slimminge utanför Sturup i skåne. 
 
 
Dagen börjar med lite kaos, lite felkörningar osv som det brukar bli.därefter hittade vi dit och Sonic var anmäld i veteranklass hanar. 
 
 
 Det börjar med en enskild bedömning :
 
 
 
 
Därefter får man en bedömning och besked om man får komma in i ringen igen och tävla mot de andra i klassen.
 
Sonic vann veteranklassen för hanar :D
 
 
Kommentarer:
En mkt go kille, Vackert huvud, Härlig täckning i pälsen, Vackra ståöron, Bra över och underlinje,Bra förbröst, Välmusklad runt om, mycket välvisad
1 plac med hp.  
 
 
 
Därefter fick de som blivit "nominerade" till "årets teamwork" gå in och mötas i ringen, om jag minns rätt vad det 13-14 stycken.
(både hanar och tikar)
 
 
 
 
 
Här var han faktiskt jätte duktig som nästan hela tiden behöll fokus trots att personen innan oss gick med pipleksak. Så duktig! 
 
Resultatet blev:
 
 
 
Den utmärkelsen är vi stoltast över ♥
Jag kunde nog för allt inte tänka mig att vi skulle få den, när Rebecka (Dagens domare) står och funderar så fokucerar jag på Sonic, sen säger hon, priset går till er! och tittar åt vårt håll, det var ju många hundar i ringen och jag kunde inte riktigt tänka mig att just vi skulle bli valda, så jag gör så klart en vändning med huvudet bort, och upptäcker snabbt att det finns ingen där bakom, en sån glad överaskning och ja, verkligen en överaskning :D
 
 
Därefter var det dags att tävla mot alla andra hanar som vunnit sina klasser:
 
Alla ut samtidigt :
 
 
 
Även här vann den lilla vovven och blev dagens bästa hane 
 
 
Sen var det dags för den slutliga finalen, tävlan om att bli "dagens Bästa hund"
 
 
 
 
Och vinsten gick till :
 
 
 
 
Vi har haft en jätte trevlig dag, rekomenderar starkt att åka och göra ett besök på utställningen, oavsett renras eller blandras :D
 
Därefter åkte vi till motellet utanför bjuv.. Lite varmt tyckte Jarr.. 
 
 
Sen hur tävlingen gick behöver vi väl inte säga.. Det räcker kanske med ordet "tjuvstart " ;)
 
I veckan har vi sedan tränat rätt mkt.. Därav Är hundarna sedan igår satta på vila tills helgen.. Såå tråkigt för mig:P I kväll ska vi i alla fall fiska 
 
Jag är jätte nervös för lördag.. Vi är likssom inte mogna, och jag gillar inte tävla och hoppas på tur.. Menmen.. Jag försöker tänka träning.. :)
 
Ha det bra ina vänner :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Duktig vovve :D

Svar: Ja han var jätte duktig <3
emmelie rydell

2014-09-04 @ 18:12:55
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: feelingsonoff.blogg.se

Va kul, grattis! Välkommen till Remas! Skulle komma och vara fotografen (är med i Remas) men tvungen att jobba, jätte go och lite mer roligare än de vanliga skk utställningar :)
Kram!

Svar: Tack så mycket, hoppas på att komma dit igen när tid finns sedan :D
emmelie rydell

2014-09-05 @ 00:51:30
URL: http://feelingsonoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0