DEbuten i lägre klass spår!:)

Jahadå var den gjord, den där grejen som jag fasat för.. Som många vet har vi ju haft stora problem i spåret, Jarra har inte velat, inte haft någon glädje osv. Därefter åkte vi ju på AFBVS bruksläger, och fick lite nya tips, vi har följt detta och fått tillbaka glädjen, draget i linan, förväntan på apporterna, (även om jag fortfarande inte tränar med bara apporter i spåret) 
 
oavsett så har jag fasat så för det här, vi kan ju inte riktigt framförgåendet och har inte ettt hundraprocentit kryp tex :)
 
Oavsett, vi börjar med lottning, och jag hade turen att få nr 1 o Martin 2 så vi får åka iväg med spårläggaren, (lite tur att få åka med träningskompisen :P) 
 
 
 
Därefter blir vi anvisade våra spår, rastar hundarna och inväntar domarna. 
Här är en Jarras spårupptag:
 
 
 
 
Spåret var lite skoj, hon gick fel en gång men upptäckte det och tog oss tillbaka, hon fick problem när vi spårade över ett berg, och gjorde en större lov där. Jag litade på henne och hon tog oss tillbaka, Duktiga lilla tjejen!
Tyvärr två apporter bort, jag tror det var nr 2 som försvann och sen var det nog en där vi gick lite fel kanske.=)
 
Sen vidare till klubben. En 10 på spårupptaget ocg en 8a i spåret. 
 
Budföringen gjorde hon enligt mig klockrent men bedömningen blev en tia och en 9,75 eller något sådant för snett sättande. 
 
här är Jarras Budföring. 
  
 
 
 
REsten gic också bra, 10  på platsen. det hon nollade var läggandet under gång -_- Men vi är ju i trean just nu och där är det ju sitt.. :P 
 
Våran första lägre spårtävling gav oss i alla fall en första placering och uppflytt till högre klass ♥
 
 
 
 
Hon är så bra min fina tjej! :D
 
Igår for vi upp till Tidaholm för agilitytävlingar.
Inga pinnar med hem, men bra flyt i loppen! 
 
Jarra fick en retfull 5 femfelare, (jag skulle puschat henne lite till) innan slalom i agilityn. I hoppet diskade vi oss på andra hindret -_- 
Bakläxa blir o fixa till våra Jakkos igen för dom är verkligen skitdåliga just nu!! 
Den 15 sept börjar vi träna hos Susanne igen, hoppas på att förbättras lite till där, just nu är vi i rätt bra fas. Men jag märker när jag tittar på filmerna att jaghar börjat tjata mkt igen, det behöver jag inte, det stressar bara henne! Så munkavel på matte o tighta in jakkosarna :)
 
Jarras lopp. (tacka gudarna det var ett delbart däck)
 
 
 
 
Sonic var lite mer i sin egna värld.. Lite vittring mittpå plan osv.. han har faktiskt gjort detta de senaste gångerna.. undra varför? hmm.. 
 
 
 
Idag har vi vila, hundarna vile inte det alls... Men nu har jag bestämt det så :P Till helgen är det värnamo och åhus. 
 
För övrigt när vi tog ut bobben efter Jarras tävling i lördags så ylade han :P Han ville verkligen tävla lydnad :P
 
Vi hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0