Senaste

Hej mina vänner! allt bra? Själv mår jag faktiskt okej. Har fått lite frid. Skönt! :)
Vi har tagit tag i springandet igen efter en tids pause.
 
Vi har också varit på utställning.. Vet inte hur man ska sammanfatta de ^^ Hon gick som en klocka i ringen, stod så fint när hon blev igenomkänd. sprang inte fot så hon kunde visa upp sina vackra svävande steg. Får beröm av domaren med kommentaren : Du vet verkligen hur du ska hantera din hund" Sen kom ordet MEN,,,, När ni kom in i ringen såg jag bara en schäfer... 
HAhah! vad svarar man på det? jag flinade fram ett "okej" .. Det var helt enkelt bara en sån domare.. 
Inte mkt att göra. Allt är för stort och brett på henne det enda rastypiska var svansföringen.. Betyget blev ett sufficent. Haha!  MEnmen. Känslan i ringen var bra och mina nya bekantskaper utanför ringen var väldigt upprörda när det sett så fint ut . Fick lite tips av dem om domare som gillar min typ. Dvs Bruksavlen.
 
 
 
Utöver detta har vi också varit på fackeltåg, vandrar till Farfars grav på allahelgona.En tradition som vi alltid varit på. 
 
 




Vi har också varit visningsekipage för blivande domare i nybro. man blir rätt trött i skallen efter 5 olika banor.. 

 
 
 
 
 
 
Jag har också varit i kontakt med en person ang Jarra. För jag vill förstå henne. 
Känslan nu efter är bra. Mitt huvud har fått "frid" Känner mig lugnare. 
Vad som har sagt vill jag inte dela med mig här. Men mycket har jag fått bekräftat. 
Och jag får nog bara acceptera att vissa människor inte är rätt uppfostrade och gå vidare från de sårade känslor jag faktiskt känt efter uttalanden.
Jag har lyckats bra med min hund. och det kan jag känna mig stolt över. Hon har gått mycket längre än många andra. 
Och det är det som egentligen ger mig en del av tvivlerna. 
 
För en osäker hund är hela världen jobbig. Men jarra har föörmågan att samla ihop sig. Stänga av omgivningen och prestera. Som jag förstår nu beror det på den gränserna jag satt för henne. 
 
Mina gränser och mina regler är hennes trygghet. Jag bör aldrig ge henne en valmöjlighet i en jobbig situation. För en hund tänker inte logiskt. Och det är väl egentligen det viktigaste jag ska tänka på. Och kanske är det också ett tips till andra hundägare. 
 
Jag har också varit i kontakt med Susanne och på måndag börjar privatträningen. Jag vill ju ha rutin. DEt innebär en gång i veckan. Ulla kommer vara med varannan vecka sen får sonic o Jarra köra varannan :) 
Blir nog toppen! 
 
Vi hörs :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0