Det var ett tag sedan.

Jag hann sitta här :) datorn har inte varit igång mkt på sistonde då jag har lite ont om fritid. :) 
 
Vi kan väl börja med att skriva om förra helgen när vi var o tävlade i tranås.. Min besvikelse där i från var stor. Mallen överladdad och okontaktbar.. Jag blir så ledsen och trött när det är så. När hon bara kör sitt egna race. 
Jag blir också lite ledsen när jag skriver det på fb och får genast höra att hon gör så gott hon kan och det säkert är jag som är sen. Jag är ofta felplacerad och inte synkade just nu . Men jag har också en liten vovve som gärna tar det där extra hinder för hon tycker det är så roligt. Och det är inte gulligt alltid även om publiken tycker det.  Sen blir jag inte arg för det heller iofs. Jag vill inte ta bort hennes glädje. 
(ska tillägga att de som skrev så inte gjorde det för att vara elaka) Men jag tar lite illa vid mig. 
 
Jag vet oftast mina fel . och till 98 procent är det mitt fel.. Men sen finns de där gångerna där hon helt enkelt skiter i mig och mina kommando. Detta tränar vi så klart på kursen. men hon verkar bara lära sig just där på den kombinationen. Nä nu var jag orättvis hon börjar bli mycket duktigare att bry sig om mig men ibland finns problemen kvar och ja. Då blir det som det blir :) Får fortsätta träna på detta, Min instruktör vet ju om det :) 
 
ÖVrigt i helgen har jag mest hållt kurs och därför har inte mina egna gjort så mycket.. Jarra fick lite lydnadsträning efter allmänlydnadspasset och det gick faktiskt rätt bra trotts vi har lite uppehåll pga tidsbristen :)
 
Varmt har de vart också.. 
 
 
 
ÅRliga bollleveransen har dykt upp också.. 
 
 
Vi har också tävlat i smålandsstenar i veckan. REsultat disk men nöjd matte. Förutom i hoppklassen där var jag totaaalt värdelös :/  Får skämmas lite :)
 
Ett nytt slalom har vi investerat i :D
 
stannade till på granngården och ekohallen och shoppade lite :)
 
Ny famlijemedlem :)
 
Köpte också en ny Dahlia :)
 
Vi hade fU (förebyggande underhåll) på jobbet, och jag såg så klart möjligheten i utslitna sugproppar och fick dom av mekanikerna. de skall användas i 8ans frestelse :) 
 
Köpt lite nya ljushållare :)
 
 
 
Idag har vi haft trädgårdsfix:D Jösses vilket jobb.. 
 
Början av dagen :
 
 
Men först blev de shoping, se vilken glad sambo ja har^^! 
 
 
Nytt jordgubbs/smultron/vitlöks/gullöks/dill/blomkåls/gräslöks/broccoli/ persilja land :)
 
 
 
 
Resultat:
 
 
Planterade även ett rodedendron (kan inte stava) och blåbärsland :)
 
 
 
 
Resultat:
 
 
 
Tomaterna har också fått större boenden :D
 
 
 
Och lite nya blommor på altanen :)
 
 
 
Det var väl typ allt.. nu ska jag nana, i morgon tävlar vi i ronneby.. o vet ni ?? Vi ska bara ösa o ha skitkul!! För från o med nu skiter jag i pinnar, jag ska ha roligt med min hund! :)
 
ha det fint :)

Kommentarer
Postat av: Lill-Iren

Det er helt normalt at du blir skuffet når det dere har trent på ikke fungerer på konkurranse.
Min flat stresser seg også lett opp og en konkurransesetting er ikke alltid så lett å konsentrer seg i.
Siden det er et vanskelig miljø for henne, tenker jeg først og fremst av hovedoppgaven min er å gjøre det til en positiv opplevelse for henne og gjøre så hun opplever at det er noe hun mestrer. Så får resultatene komme i andre rekke :)
Lykke til videre, jeg er sikker på at du gjør en kjempejobb :)

Svar: det är så sant som du skriver, ska försöka ha detta i bakhuvudet, tack för din kommentar :)
emmelie rydell

2014-05-02 @ 23:28:40
URL: http://retrieveren.com
Postat av: Cissi

Mycket bra tänkt, att ha roligt med sin hund ÄR definitivt det allra viktigaste!! Lycka till i morgon :-)


Svar: ja det är det viktigaste, hoppas på att finna min känsla igen. Och återfå lite av självförtroendet :)
emmelie rydell

2014-05-02 @ 23:54:20
URL: http://www.tripora.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0