Vardagslivet..

Hej mina vänner, allt bra?  Själv är jag rätt trött idag.. Fredag ni vet :) 
 
I veckan har vi spårat. 
 
 
 
haft första träningen vid "nya" klubbstugan" 
 
 
 
Morgon (godnatt) mys har vi också haft. 
 
 
 
Men mestadels i veckan har vi haft rallyträning då hundarna ska debutera fortsättningsklass inoff i helgen :)
 
 
 
Agilitykursen har startat upp också. Roligt. Var lite nervös då det var min första men överlag känns allt bra. Dock behöver jag begränsa tiden på de stationer som dom är på så hundarna inte övertränas eller matte/husse blir uttråkad :) 
En av mina kursare bloggar kring det, välkomna att besöka :
 
http://ettvallandedrag.blogg.se/
 
Om ni är intresserade av att läsa mera. Jag kommer inte blogga mycket om mina kurser då jag inte vill bryta mot någon av sbks policys. Man vet ju aldrig och jag representerar ju min klubb och vill därför inte delge massa info där i från.  :)
 
Utöver detta har jag sagt upp mig på jobbet. Det känns verkligen jätte tråkigt. men då jag blev erbjuden natthelg kändes det fel att tacka ja. Jag jobbade nästan varje helg förra året. Vilket innebar att jag inte kunde utöva mina aktiviteter och göra det som skapar energi hos mig. Vilket som ni kanske minns resulterade i att jag fick spendera tid på sjukhuset med ett blodtryck på 70 och med blodbrist och dylikt. 
 
Kort och gott, att inte få göra det jag älskar gör mig sjuk. 
 
Det som glädje mig var att valet var så mycket lättare för de runt omkring. Givetvis bar det mig emot att tacka nej till jobb. Det vill väl ingen göra? Speciellt när jag har så goa arbetskamrater och trivs så
himla bra som jag gör. 
 
Min kära sambo sa direkt nej, du kommer inte må bra av det.  Och det gjorde mig väldigt glad, vilka andra har en sambo som är så stöttande? 
 
Mamma och pappa likadant, trodde ju att iaf pappa skulle vara emot det, han är ju en arbetsnarkoman. Men till och med han insåg att det var rätt beslut. 
 
 
Idag ska vi träna med Ulla och kanske Lisbet om hon är kry. RAlly står på schemat, vi tävlar ju som sagt inoff på söndag. 
 
Egentligen skulle vi tävlat i värnamo också men Båda hundarna är ju i tvåan nu och där är bara klass 1. Lite tråkigt men så är det:P 
 
 
Jag har beställt en sådan här också:
 
 
Dvs en knallpåk . för att vänja Jarr vid skott :)
 
 
Ha det bra mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0