Har varit lite dålig på att uppdatera..

hej på er mina vänner, är allt bra? 
 
Jag ska väl börja med att berätta om Jarras tillstånd kanske. På lördagen betedde hon sig mycket konstigt, hon var nästan inte kontaktbar på tävlingsplan. En dålig dag eller så är ändå okej, Även om det förvånade mig starkt att hon kunde bli sådan. 
Dagen efter beslutade vi oss för att springa på kvällen, dagen hade varit varm men vid halv 10 på kvällen stod tempen på 15 grader. Efter ett varv i elljusspåret så fick jag nästan dra henne runt. Hon var väldigt trött. 
Sov sedan till morgonen, vilket är lite märkligt när hon alltid är med mig vart jag än går dvs hon följer med på toa osv också. Lika trött och slö på måndagen och på tisdagen efter lite rådfrågning från Jarras uppfödare bestämde jag mig för att kontakta vetrinären. 
 
Vi fick tid dagen efter. 
 
 
 
Hos vetrinären togs  blodprov samt urinprov pga strul med förralöpet som avbröts.  Värdena visar på högt antal röda blodkroppar samt för hög dos salt. 
Röda Blodkropparna beror troligtvis på att hon är på g in i löp och saltet kan bero på att jag matat dom lite med kattmat när de suttit i buren när jag haft kurs för att de ska få lite extra vätska. 
Vetrinären sa att det hade lika gärna kunnat va en helt frisk hund jag kom in med som hade de värdena. 
 
Jarra betedde sig helt exemplariskt hos vetrinären, hon var så himla duktig, de kollade ju slemhinnor i både ögon o mun, tog tempen, kände igenom hela henne, rakade tassen och tog blod. Hon bara satt där. DEt gjorde mig förvisso också lite orolig för hon är ju ofta inte sån :P Men det var ju bra. Kanske hade hon en minnes bild om att det blir bättre efter jag varit här sedan hon skar upp tassen vad vet jag :)
 
Åkte i alla fall hem utan att hitta någonting.Skönt i sig. Men ändå orolig när man märker att det är nånting men man hittar ingenting. Samtidigt har det varit väldigt varmt och det kan ju ha berott på det. 
Men förra året tävlade vi ju i gasande sol och det löste hon utan problem. KAnske har hon blivit känsligare nu. 
 
 
I går satt jag framför datorn, och då för första gången kom hon, stirrade på mig och kraffsade med tassen,= hon vill träna ♥
 
Slutsatsen jag drar är att det berodde på värmen. Men jag kommer fortfarande vara observant om hon ändrar beteende. 
 
Lydnadstrean körde vi igenom igår, hon var jätte duktig. Vi fick ta några omtag, och jag fick stötta henne i vittringen samt belönade jag mitt i fjärren. Fick en tjuvstart på rutan, vet inte varför. kanske var hon inte riktigt bekväm med att ligga där, jag vet inte, men vi tog om och sen blev det många kommenderingar innan jag kallade in. :) 
 
Sonic fick också ett lydnadspass. Sitt första med kommendering,. Han har lite svårt med "stanna" och lägger sig gärna.Men vad gör det, vi tränar ju bara på skoj :) 
 
 
 
 
Träningskompisen var så klart Ulla :D
 
 
 
Utöver det har det varit lugna puckar, Agilitykursen avslutades idag, känns lite tråkigt, men så himla duktiga de har blivit alla, så roligt att se :)
 
övrigt från veckan :
 
 
 
 
 
nehepp nu ska jag hitta på nåt, sova snart kanske, em vecka denna vecka. Berra har börjat jobba natt så jagär ensam hemma :/ Vi hörs mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0