Vad som hänt på en vecka..

I Söndags var vi på apell/lägre kursen. Jarra och jag ville ha störningsträning. Tycker det börjar ta sig lite det där nu. 
Dock har vi fårr lite problem med hög rumpa i krypet, ni vet grodhoppet. Så jag kommer träna det på ett annat sätt men jag kommer avvakta tills hon löpt färdigt. 
 
Här är en liten film på vår störningsträning :
 
https://www.youtube.com/watch?v=duxw-bq9JUc&feature=c4-overview&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA
 
 
Där får ni också se hur jag korrigerar henne. Visst är jag hård ;) ?
 
bilder från Söndagen 
 
 
 
 
I måndags var det mest chill, Jag började jobba efter 17 dagars ledighet. Men ändå rätt skönt o hamna i rutiner igen. 
Vi tränade lite på fjärren och har ändrat sätt. Jag använder mig inte utav target utan jag står framför henne i stället. Vi håller just nu på att befästa ligg till stå. jag använder sitt ibland också men med en pause mellan. Jag har filmat detta men inte tittat på det ännu så film :P
 
Bilden säger : Ska vi hitta på något matte?
 
 
 
I tisdags åkte jag till Nybro för att titta när Anna mfl körde ipo. Detta resulterade i att även Jarra fick prova lite. Hon var lite blyg så klart men jag tror hon skötte sig ganska bra för att vara första gången.  Jag hoppas nu på att det finns en ledig plats att vara med dom och träna. Jag tyckte om hur han arbetade med Jarra och det kändes som något som kan få henne stärkt i relationen till andra människor.
 
I onsdag var vi (Ulla och Jag ) och träffade en glad unghund.
och vi tog en prommis på åkern. 
 
På torsdagen åkte jag till Kalmar för att träffa Issas kompis Carita som tävlar HTM för att lära mig lite mer om sporten. Tror jag fick en ganska bra överblick :)
 
Bilder:
 
 
 
 
Dagen avslutades sedan med att äta på ikea med syster :)
 
 
 
Idag har Jarra fått ett 800 meter långt spår med många klurigheter. Hon slutade inte jobba och ger aldrig upp. Duktiga tjejen.   <3
 
 
*Vi vet att du har bollen på dig*
 
Trafikstoppning i form av min första ponny Dipsy som bor hos pappa. född 1977still going strong ^^
 
Gömma apporter
 
Rasta innan
 
"varggropen" som finns vid pappas
 
MArkeringsövningar innan
 
Matte ska bara stänga alla fickor och reda ut linan innan.. 
 
Och igång :)
 
 
Sen dog min tfn i vanlig ordning.. Körde lite ingångar med Sonic också. Va kul han tycker det är!
Kommando fot, klick kasta godis, kommando fot klick kasta godis ja ni fattar. Att han självständigt får försöka förstå saker gör honom starkare. Vi tränade även starter dvs fotposition, belöning vid sidan, säga fot och gå ett/två steg och klick. Det ärväl där vi är idag och vi får utveckla det utefter hur säker han känner sig. Det är viktigt för han att inte tvivla.  :)
Körde även tre stadge träningar dvs sitt kvar och återgå til han och belöna. Bra där.   :)
 
Sen åkte jag hem, gick ut två raka spår åt Kito sen kom Ulla och vi tränade Rallylydnad. Gick ganska bra om jag bara kan hålla mig fokucerad och inte stressa fram mina rörelser! Jarra var dock högt uppe i det blå.. Vi får se hur det gå i morgon. Får hon över 70 p tar hon titeln RLDN. Sonic har ju bara startat en gång så han behöver två till :) 
 
Bilder:
 
 
 
Det var allt för idag, ha det fint :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0