Rosettjakten, Linköpings hundungdom. + ridhusträning

Igår åkte vi som sagt o tävlade i linköping. 
 
Det började med agilityklass. Då jarr tycker det är jobbigt med skall och mycket folk får hon vara i bilen, banan kändes rätt ok efter banvanring, springer o hämtar henne när det var en minut kvar av banvandring, jarr vägrar kissa.  Något stressande för matte:P
 
 
 
Bara o gå in, ganska bra gång med inte allt för många hundar. Busar med henne när vi är i ridhuset så hon inte ska låsa sig, Detta funkar kanon, Va med mig säger jag glatt o buffar henne lite på rumpan. Funkar kanon. 
 
Var lite orolig för den första delen, hon har ibland i svängar svårt att inte riva. (Jag har full vetskap om att det beror på mig) MEn hon körde banan superfint. Något svävande efter hinder nr 3 men det beror på att jag inte säger Svängkommandot (dvs Jarra) tidigare. Jag kör säkert på balansen, dvs bromsar henne. Det gör jag inte på träning men det var för mycket som stod på spel för att inte göra det.Och jag vet att hon hinner. Vi hade  16 sekunder till godo inom referenstiden trots mitt safeande.
Här är filmen från agilityklass.
 
https://www.youtube.com/watch?v=_BLXw11ocsM&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA&feature=c4-overview
 
Detta innebär att hon nu är uppflyttad till Agilityklass 2! Tjoho. 
 
 
Därefter var det dags för hoppet, första hindret där stod fel för mig och Jarra, jag kunde inte rikta hene som jag ville (ni får se i filmen sen) Vilket resulterar i att hon tar hinder 1 och två bra, men överaskas av hinder nr 3 , hinner inte korrigera kroppen och kraschar in i det. Inte bra, men pansarmallen fortsätter köra på och fick inga skador eller så. Hon är ju väldigt sån att hon plöjer det som är i vägen när hon är på agilityplanen. för övrigt tycker jag hon kör på skitbra. Vi hade inte heller här några problem i starten och inga utfall på hela dagen, super bra! 
 
Hopploppet:
 
https://www.youtube.com/watch?v=8yQKOUQEMCA&feature=c4-overview&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA
 
 
Jag misstänker att det i kompination är hennes ålder som gjort henne mognare och i samband med det har vi blivit mera ett team och hon störs därför inte lika mycket av omgivningen. Min pärla!
Jag vet att jag skryter lite om henne ibland. Men hon är bara så fantastiskt på allt vi tar oss ann. När hon väl inser vad vi ska göra så bara satsar hon allt, och hon gör allt med en sådan glädje och ett sådant fokus. Och det gör mig så glad för det var precis en sådan hund som hon är som jag önskade mig när jag valde kennel.
Sen är hon inte glad för hundar eller människor men det lägger jag likssom ingen energi på. Hon behöver inte ha med dom om jag väljer att låta henne slippa det. Givetvis ska hon kunna bete sig och det kan hon. Men hon blir bara glad o se dom hon redan känner. :)
 
 
Idag har vi varit på ridhusträning i Silverhallen med Karlskrona bk. Jarra fick köra lite men inte allt för mkt för hon tävlade ju igår. Det största vi fokucerade på avr störningar, skällande hundar på kombinationer brevid oss. Det gick bra, hon var med mig, några gånger tittade hon men "buff på rumpan" så var hon med i leken igen. Det där är verkligen skitbra träning för oss. Även om jag tycker det är jobbigt o kanske helst hade velat slippa. :P 
Lite bilder på Jarra idag. 
 
 
 
 
 
 
Sonic fick också köra så klart, lite mer än Jarra , han ahde ju vila igår. Och han var så himla duktig, tog slalom själv trots en liten svårare ingång, staket, hinderdiskriminering, backlap, slalom 2 gånger samma bana, push and pull, jakko mmm. Han köpte dom allihop. ÄVen om jag behöver vara lite extra med bjudningshanden vid Jakkon. Men vilken fantastisk liten hund jag faktiskt har lyckats få fram i agilityn!  Han kommer ju aldrig vinna sm kanske, men han kan nog ändå lyckas plocka nån pinne detta året i tvåan om han visar den glöden på banan som han gjorde idag. min super duktiga pojk. Han har till och med börjat skälla när andra kör. För tillfället låter jag han göra det lite (om det är ok för dom som kör så klart) För det triggar honom och han behöver det. :) 
Blev en liten bild på när han taggar idag.:)
 
Ni ser??? ^^
 
 
Här kommer lite bilder på Ulla och Kito också, jag hann inte riktigt med o fota så bilderna blev lite suddiga:P
 
 
 
 
Imorgon har Ulla och Jag bokat in Guldhunden, Träna lite lydnad :) Kommer säkert upp bilder här då också :)
 
Ha det bra :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0