Har fått mig en tankeställare.

Hallå mina vänner, är allt bra? Själv har vi haft det lugnt i veckan,. Hamnat i fel rytm i sömnen. varit vaken för mycket och sen inte sovit som jag borde. Blir likssom fel när man sover tills man ska börja jobba istället för att lägga sig direkt som jag brukar. Dock har jag ju fått se solen nästan hela veckan och det har varit trevligt :P
 
 
Jag har sedan i måndags uppmärksamat det här medfejsbok. Hur viktigt det har blivit i alla våra liv. 
Händelsen blev som så, att den av de få "icke hundmänniskor" som jag har behållit från mina yngre dagar har blivit mamma till en liten pojk. Grattis Matilda, äntligen hitta Nemo ut ^^
 
MEn i vilket fall som, jag är inte personlig på min fb förutom att jag lägger in med hundar osv, däremot visar jag sällan upp mitt privatliv, skriver aldrig om Berra (min sambo)  eller skriver inte om mitt jobb osv. Dvs min fb handlar om mina hundar och vad vi gör. Det är mitt liv men ändå inte personligt kan man säga. 
 
Men när jag genom fb fick reda på att min äldsta vän fått barn, då kändes det lite skrämmande, precis som vi inte längre lever i verkligheten., eller som vi förlorat det där viktiga med att faktiskt träffas o prata med varandra, inte sitta o chatta som vi numera oftast gör. 
 
Därav tog jag beslutet att min fb inte kommer att vara så uppdaterad från och med nu,  Givetvis kommer jag lägga upp om vi tävlat eller gjort något särskilt och min sida kommer jag behålla då jag genom den ofta har kontakt med kompisar osv. 
 
Konstiga tankar kanske, Men nu vet ni vart jag tagit vägen i alla fall. Bloggen kommer fortsätta uppdateras men jag har inte bestämt om jag ska ha den kopplad till min fejja än.
 
I veckan har hundarna haft vila. Jag har tränat så mycket sen innan jul att jag tyckte det vad dags för dom att chilla lite. Vill inte ha en hund som hela tiden vill arbeta. eller jo det vill jag men jag vill ha hundar som kan ta det lugnt o inte sitta o glo på mig för dom vill nått ska hända.  Nu blev det ju aldrig några problem med det utan dom accepterade ju läget direkt o det va ju skönt :P
 
 
så här har veckan sett ut ungefär:
 
 
 
 
Jag har också investerat i världens roligaste leksak enligt mig, är mycket nöjd med mitt köp^^
Vi satt och spelade tills jag blev trött o sov igår. Och en del av de gamla takterna satt i faktiskt^^
 
 
 
I morgon vankas det kurs för Malin thulander som jag nog tidigare nämt. Vi ska bla träna blindbyten. Jag är lite nervös över hur mina knäveck kommer att må.. Men skoj ska det bli. har också anmält mig till en föreläsning på guldhunden som handlar om det viktiga leken. Lekar är något som verkligen intresserar mit att utveckla mig i när det gäller hund det är kanon viktigt tycker jag och lyckligtvis har jag två hundar som går igång direkt om man buffar till dom lite på rumpan eller dylikt. 
 
Jag har nu anmält Jarra till värnamo klass 1. Tänkte jag kunde träningstävla henne i ettan en gång till när man ändå åker och sen låta henne debutera i tvåan i trelleborg i april. Man ska ju inte skriva för mycket men jag har ändå känslan av att hon kommer klara sig bättre i tvåan än ettan av den anledningen att nu kommer förhoppningsvis de långa raka svängarna försvinna, och får hon redan från start lära sig att vi ska svänga typ hela tiden är hon mer med. Hon gillar ju hoppa allt på planen och har sånt sug på varenda hinder och då är det kanske bra om man kan ge henne info om att här svänger vi direkt var med nu, Så tänker jag :) 
 
Nu ska jag gå bort från datorn och bara vara. Ha det bra mina vänner :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Mycket bra tänkt angående FB och det verklige livet!!
Man får aldrig glömma att kontakten direkt med människor ändå alltid är det viktigaste :-)

Svar: Ja det är så sant. Tyvärr kan man ju inte ta bort den heller, när man har så mycket kontakt med folk runt omkring som man nog tyvärr annars skulle förlora :/
emmelie rydell

2014-01-26 @ 21:16:49
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Cissi

Nej det kan man ju inte heller för visst fyller fb ett visst behov, framför allt när det gäller vänner lite längre bort :-)
Men som sagt men kan begränsa hur mycket man är på fb och hur styrd man är av det ;-)

Svar: Ja precis, men det är lite svårt samtidigt,man är nog mer beroende än vad man tror kring det där. Har lyckats rätt så bra att hålla mig borta i alla fall. Alla bäckar små. :)
emmelie rydell

2014-01-27 @ 06:54:59
URL: http://www.tripora.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0