Bildbomd över veckan.

Vilket jäkla skitväder de har varit!! 
 
Spårträning ligger nere,, Krypträning ligger nere.. Framförgående ligger nere.. -_- (Sistnämda för att matte är för känslig för att vara i kylan^^) 
 
Därför har jag brytit mitt löfte om att inte träna lydnad... 
 
Vittringsappoteringen går bra.. 
 
har 6 apporter nu framför henne. Jag lämnar dom själv osv och det görs hemma i hallen = Farten är typ trevande till mig. Men det kommer jag strunta i tills vi kommer ut, tror den kommer automatiskt när hon blir säkrare.. 
Jag försöker stärka henne.. Det blev fel i början, hon liggmarkerade, vi körde med kottar. Hon började klaffa. 
In med apporterna. Såg inte sambandet, jag började om när hon liggmarkerade. = Gjorde om för många gånger = Malle osäker och vill inte vara med mer. 
Jobbat med att trigga henne. ,Ni vet hårdare malle stuk. Slå till henne på bogen o skricka JAA nu tar vi den!! Sniffa, göra intressant. Gett bra resultat. Tänk va mkt tuffare hon blir när jag tuffar till mig och gör det till en självklarhet att vi får ta den och det bara är så, inga konstigheter!. Snabbt klick ibörjan bara vid nos, intresset växte snabbt, plocka den, klickklickklick kasta köttbulle, utöka osv. Nu springer hon ut på va kan det va 4-5 meter. Inget tugg. Använder dock mina stora apporter just nu. Ingen mening o minska än när det inte är ordentligt befäst.  Känns jävligt bra när saker först känns skit, Sen bara hittar man rätt o de bara klickar. Nöjd!  (Men långt kvar)
 
 
Sittande har vi fått lite per automatik.. Filar lite på ett htm nr.. Vet inte om jag ska köra nåt seriöst med det.. Men kul o blanda lite likssom.. Inte bara den vanliga rundgången. Tror de håller deras hjärnor i trim . Och fortsätter öka motivation. 
 
Jag har gått fot, satt henne, direkt gjort en inkallning till "mellan" dvs hon går mellan mina ben.  Provade idag i FF . Först ligg, tillbaka, fot, sitt, tillbaka, fot, stanna. (stanna är stå) Och tänka sig hon satte alla de kommandona. Super. Förvisso har jag kört 3ans fjärr nästan varje dag nu typ 5-10 minuters pass varje dag. Roligt!! 
 
 
Motivationen är hög.. men bara på att träna momenten hemma ännu.. Är nog inte riktigt mogen att vissa upp oss, eller få tips från andra. Blir så förvirrad då i mina tankar. Är ju lite känslig för sånt. 
 
Får se om jag provar vittringen i guldhunden på måndag när vi tränar där. Kanske :) 
 
 
Vi har även börjat träna på snurra (rallylydnadsskylt) Har skapat en bra målbild. Tanken är att även det kanske går att använda i htm sen.. 
 
Bobbe dvs Sonic the Bat har också fått börja med snurren. Och det finns få känslor som gör mig så glad som att se hur denna lille hund bara börjar glänsa när vi gör sånt här!! Han blir så stolt och den lilla knorrsvansen viftar i förväntan. Häftigt. Trodde aldrig vi skulle nå så bra som vi har gjort. Vår relation är faktiskt superbra (hemma då förståss;) ) Är så glad att rallylydnad har kommit. Han älskar det verkligen. :) 
 
På Söndag är det träning i silverhallen, resten av dagarna blir det lugnt :D Ja lördagen då :P 
 
Här kommer en bildbomb från veckan. Givetvis är det snö på alla för det är det enda som finns här i de djupa smålandsskogarna :P   
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Terése

Jag är glad åt "skitvädret", jag vill ju ha massa snö så hundpulkan får gå varm, men blåsten skulle jag klarat mig utan :P... och jag måste hålla med om att rallylydnad är fantastiskt. Passar oss mycket bättre än vanlig lydnad, även fast jag tränar lite vanliga lydnadsmoment också, men då mest på skoj.

... och härliga bilder på vovvarna :)

Svar: Ja det kan jag förstådå när man behöver det för att träna, har en syster som har en samojed och också tränar med pulka hon är lika nöjd som du över vädret. Roligt att det är fler än jag som gillar Rally så, ibland känns det som det är lite mindre värt som hundsport, och det tycker jag absolut inte, det är ett perfekt kompliment till de lite mer svårmotiverade hundarna, gillar det jätte mycket :)
emmelie rydell

2014-01-31 @ 14:44:57
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0