Agilitykurs på agilityfabriken.

Tjoho mina vänner, allt bra med er? Själv är jag rätt trött men försöker vända på dygnet denna natten så det är bara o spärra upp ögona och göra sitt bästa för o hålla sig vaken. 
 
 
Igår var vi på hockey i växjö. Dom mötte färjestad. Är lite roligt att åka o titta på dom matcherna med ibland. Tyvärr var biljetterna slut så vi fick stå med Färjestadarna. Men vad gör det, jag hejjar inte särsklit mkt på växjö även om det är roligt att ett lag så nära spelar i shl. Nybro har ju en bit kvar dit .. 
 
 
Jag sminkad!! ^^
 
 
Ifån tar så bra bilder??
 
 
 
Idag har vi varit på Agilityfabriken (Hässleholms hundcenter) och tränat blindbyten och framförbyten för Malin Thulander. 
 
Oftast kan jag uppleva att man tränar för svårt, och när man tränar för svårt (Tänker olika byten nu) Då blir det enkla likssom svårare för man överanalyserar och ska alltid krångla till det. 
 
Här kommer en film i alla fall.  Både på felen vi gjorde och det som blev rätt. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=CpodPVph3J0&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA&feature=c4-overview
 
 
Överlag är jag nöjd. Men fasiken va svårt det är att tänka "nu ska jag träna det här" när man så gärna söker de tekniker som passar ens hund bäst. Det fanns så många andra ställen jag hade handlat annorlunda men som jag lät bli med. Men det är något jag är dålig på när det gäller träning.  Minns att när jag gick som hjälpinstruktör med Ida hade jag samma problem, övningarna hon hade med sig gjorde det svårt för mig att tänka att här är det framförbyte fast det kanske var naturligare för mig med en Jakko eller dylikt. Nånting att öva på och lägga till i verktygslådan.  :)
 
Blindbyten blev det bara två stycken. Min rädsla är inte botad utan jag kommer säkerligen att safea i fortsättningen med dvs bara köra blindbyten vid sträckordär jag verkligen hinner. 
 
Här ser ni en av anledningarna. Nu var jag som tur var snabb undan med foten men..
 
https://www.youtube.com/watch?v=eJhcCZswxfk&feature=youtu.be
 
 
observera hur jag stannar upp och tänker : *f*n , det smällde aldrig ^^
 
 
I helgen som kommer blir det lugnt. Träning med Ulle i Guldhunden på fredag och träning i silverhallen på söndag. Det är väl typ det. Skulle vilja börja med krypet nu, men snön hindrar mig. Får träna lite framförgående i veckan. Vilan är över för dom nu och dom verkar tycka det är fantastiskt ;)..
 
 
Bildbomd:
 
Bobbe fick träna i pausen^^
 
Krocka med millis :)
 
Dom är väldigt gårdshundiga :)
 
Som sagt, väldigt gårdshundiga^^
 
DAgens kursare :)
 
Köpte varsitt ben till dom på ekohallen.
 
Sonic dvs Gollum var mkt nöjd.
 
Mallen med. :)
 
Chill :)
 
 
Matte har också varit duktig och masserat o stretchat hundarna på kvällen, skönt tycker mallen. Lite öm i vad jag tror är "Longissimus" , vilket inte är konstigt. 
 
Var ett tag sen jag stretchade/masserade henne, jösses vilka lårmuskler hon fått. Härligt :)  Sen ser hon lite allmänt konstig ut i kroppen just nu, nybadad o allt, nyligen löpt och då äter hon ju upp sig lite. 
 
En tia hade hon senaste tävlingen i fjärrdirrigeringen, det märktes inte när jag bad henne sitta när vi var klara, då trodde hon det betyde "se gullig ut lägga mig på rygg och ha huvvet i mattes knä så jag blir klappad" Kan säga att det funkade en stund. När jag sen fick upp henne gick hon omgående och satte sig i mitt knä. Men jag sa ju sitt så. :P
Hon och Sonic är väldigt olika på det sättet, Jarra vill alltid vara så nära mig som det bara går, följer mig till och med in på toan. Sover med sitt huvud över mitt hjärta och har tassen på min mage, Tills dess jag rör mig så klart, du inser hon att nu ska vi sova på riktigt och lägger sig antingen brevid mig på kudden eller brevid mig nån annanstans i sängen. Sonic är mer tvinga sig in under täcket och lägga sig vid mina fötter/knäskålar. Rör man sig när han väl lagt sig där så finns en viss risk för att man får en tandrad eller två i hälsenan (True story)
Menmen. 
  
 
 
Ha det fint mina vänner :)

Kommentarer
Postat av: Isa

Jarra är så söt när hon får leksaken på träningen och tuggar och viftar på svansen mot dig medans du klappar =)

Svar: Haha ja , Hon är för go, alltid glad och vill man ska vara med henne o leka. Skillnad mot Sonic som tar saken och morrar alt bits om man vill vara med^^
emmelie rydell

2014-01-31 @ 10:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0