Hej mina vänner.

Allt bra ? 
 
Själv sitter jag o småsurar lite här hemma. Kaffet är slut. Och jag orkar inte köra till affären just nu. :/
 
I Söndags var vi i Silverhallen och tränade med kbk. Agility.
 
Jarra skötte sig som en pärla. 
När matte åker hem med en känsla av "vad fan hände" så måste detta ju såklart analyseras. 
Hon har förändras. Hon grymtade inte på mig när jag var för slö eller otydlig, hon stressade inte upp sig..Hon vara räddade mig.. PRecis som hon bara fattade att: "va fan, nu gör matte fel igen, då får ja lösa det" . För ett halvår sedan hade det inneburit pip alt ett skall. Nu bara var det så jajja. Och visst är det en posetiv grej som visar på en viss mognad, att hon skaffat sig erfarenhet.
Jag sa det i bilen till Ulla på vägen hem. Vad fan hände? Det gick skitbra men var helt ur kontroll ? Min hund räddade mig gång på gång. 
 
Erfarenhet tror vi på. Att alltid arbeta posetiv är viktigt för henne i agilityn. ÄVen om jag säger nej till henne vid tjuvstart från KF eller vid starten. Men aldrig på banan, vi tar om, och jag ser i mitt kroppspråk att det utalar lite negativitet. Hon kan tjuta lite om det blir för många gånger . (oftast när slalom blir fel slarvar matte och skickar in henne i en för tidig slalom ingång. Hon gör som hon blir tillsagd ändå blir det ju då fel pga mej)  Jag får försöka jobba på det, även om jag inte känner mig negativ eller dylik så utstrålar jag det.  KAnske ska jag springa tillbaka också, bara för att hon blir mer gladpeppad då
Här är en filmfrån Ridhusträningen. Jag har valt att inte ta bort varken felen eller det som är rätt. För jag gillar inte visa upp bara det bra, ibland blir det knas, det blir missförstånd. För alla.  :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=BaRMQag1oN8&feature=c4-overview&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA
.
Sonic gick också bra, vilken pärla han är den lillakillen. Han slutar aldrig att förvåna mig <3
Nån miss gjorde han som jag faktiskt inte låtsades om utna fortsatte köra av just den anledningen att det är farten som är nr 1 för oss. 
Måste säga att han blivit duktigare i slalom ingångar också.  Bästa lillkillen. Har inte hunnit titta igenom hans film ännu, ska göra det idag :)
 
 
 
 
På lördagen tog jag mig ett välförtjänt bad.. Det första någonsin hemma faktisk. 
 
 
manikyr/pedykyrhelg har vi också haft på mallen. 
 
 
 
Jag var duktig o sprang både lördag o söndag.. tyvärrär det svårt att fota min ifån i fart^^
 
 
 
 Igår var vi i guldhunden. Jag körde inga fulla moment men vissa saker går frammåt, jag får dock passa mig i inkallning med ställande. MAllen lär sig på två gånger.. 
 
 
mallen är mycket glad över fågelholken.. 
 
ombesiktat bilen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0