Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Hej mina vänner, allt bra? Själv känner jag mig fortfarande rätt dowmnad. Sovit sen 23,00 igår nu. vaknade tidigt men tvingade mig sova om.  Har svårt att njuta av livet nu, kanske beror det på vädret? Är så sugen på att spåra så det bara smäller om det också så jag blev glad av att titta ut genom fönstret i morse. Hoppas Ula har lust imorgon :D 
 
Idag är frågan :
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
 
Jag tänker då inte gå in på individ val i kullen i denna frågan utan berätta varför jag ville ha rasen Malinois. 
 
(Bilden lånad från Google)
 
 
 
Svaret är egentligen ganska enkelt. Jag ville ha en hund med kraft , styrka, förighet, vilja och motor nog för att kunna nå toppen i allt vi ger oss an på. En mångsidig hund, lätt till att lära och som alltid vill träna. 
Helt enkelt en hund som kan bli bäst i allt . 
 
Och det är precis det jag har!
 
 
 
Det jag sökte var det jag fick. Hon är så speciell för mig och precis allt jag önskat. 
Den kraften och den viljan, hur hon ger allt på agilityplan.Hur hon (äntligen) börjat jobba för att läsa mig på avstånd. 
Men en ännu viktig del i det jag upplever som rastypiskt för både mallarna och belgarna, det är deras ovillkorliga kärlek. hur dom älskar vilkorslöst och aldrig lämnar din sida. Dom älskar vara nära sin förare. Jarra följer mig var jag än går. Hon följer till och med in på toa. Enda stället jag får vara ifred är egentligen duschen. Och det gör mig ingenting.  Men biabädden vi fick av svärmor kom kanske inte till användning så som jag trodde. Sonic nyttjar ju sin men mallen är mer typ så här:
 
 
Jahapp de va det de. Imorgon kommer frågan:
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
 
Och här kommer lite ytterligare stulna bilder som ger en inblick av livet med malle:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0