Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv

JAha detta var en intressant punkt. Jag har inga andra djur än hundarna men jag har haft ett par stycken under åren. 
 
 
En gång hittade jag kattungar under en lekstuga. Dessa tog jag med hem och omplacerade. De var då endast 5 veckor gamla men hade troligtvis inte klarat sig där ensamma. 
En av dem var från en äldre generation och var mycket skygg. Det tog mig flera dagar att få in henne.
 
 
En av dessa bor nu hos min kusin sanna. Den andra bor i ett hus i Emmaboda.
 
Den långhåriga behöll jag och den andra flyttade till öland. Den långhåriga trivdes inte med att bo i staun så han flyttade hem till mamma och är kvar där än idag. 
 
Den spräckliga bor med kullsyskonet på öland.
 
Detta var den äldre av dom. Hon var väldigt rädd och fick aldrig flytta till nytt hem. Hon följde med mig till Karlskrona och tyvärr rymde hon därifrån och jag lyckades inte hitta henne. Det tog flera månader innan hon vågade vara nära mig i sängen. Hon lämnade bara under badkaret nattetid till en början. 
 
Sfluffe som bor hos mamma nu. 
 
 
Hästar har jag ju hållit på med en del också. 
Evita var den senaste hästen jag hade. Clara har henne nu. Hon bodde även med mig i Karlskrona.
 
Prinsilla"öknens drottning" var en av familjens hästar. Hon bor i Finland nu.
 
Dipsy var min första ponny. Hon är född 77 och bor ännu kvar hemma. 
 
 
Rindy var min egna. Hon var även med i skolan när jag gick ingelstorpskolan,  inriktning hästhållning.
 
 
Här rider jag till en av Claras gamla Ponny. 
 
 
Linda var min första riktiga ponny. Vi tävlade hoppning. 
 
Stjärna hette denna shetlandsponnyn. Hon var den första ponnyn jag red in. Hade en fantastisk galopp som jag aldrig kommer glömma. 
 
Blixten är detta, första fölet jag var med och födde upp. Han flyttade sedan till öland som åring.
 
Fanny hette denna hästen och bodde hos mig ett tag.
 
 
Glömde kanske skriva det i "om mig" men på öland när vi bodde där hade vi faktiskt en mjölkgård.
 
här är andra djur under min uppväxt. 
 
 
Detta är highland cattles som vi haft ett par. 
 
Nu måste jag åka iväg en runda. Va sugen man blev på o skaffa häst igen när man gå igenom alla dessa minnen. Ursäkta kvallen på bilderna.. MEn allt var inte bättre förr ;)
 
Dag 6 – Renrasig eller blandras? kommer imorgon. det blir intressant.. 
 
Ha det fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0