Dag 4 – Din första hund

Hej mina vänner, hoppas ni också sovit gott. 
Idag är då tanken att skriva om min första hund. Min första egna hund var ju Sonic, men han har jag ju redan berättat om. Så jag tänker att det får bli info om familjens hund istället som vi växte upp med. 
 
 
När man tänker tillbaka på hund nu och hund då är det för mig en stor skillnad. Tifa var bara en hund på gården. Hon var alltid ute lös på trädgården och gick aldrig över tomtgränsen. 
Hon var som en cihuahua i tänket. Gillade sitta i knäet. Jag var rätt tunn på den tiden så det var kanske inte en så bra kombo. Men hon gillade det. Jag tog också med henne i smyg till skolans internat så hon fick bo där lite med mig ibland. Fina Tifa. 
Hon var ganska vaktig. Jag minns en gång när vi bråkade jag och en kompis, alltså låtsas bråkade typ buffade på varandra och hon gick hon in i försvar och ställde sig bakom framför mig. Trygghet.
 
Tifa avlivades tyvärr på tok för ung.Hon gick på mediciner för sina höft och rygg problem men till slut ansåg vi att hon inte kunde ha ett värdigt liv utan smärta.
Tifa blev inte mer är 6-7 år. 
 
 
Ursäkta kvaliten ...det fanns en tid då man inte såg bildena man tog innan de kom inpå datorn.. 
 
 
 
Det var lite bilder på Tifa. Imorgon kommer frågan::
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv, spännande ;)
 
 
Glada nyheter också, Jarras Titlar har ramlat in på skk hunddata. :D
 
 
 
Ha det bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0