Dag 20 – Ditt mål för 2014

Hallå mina kompisar, idag är det dags för sista frågan i utmaningstävlingen.Tycker ni jag skött mig?
 
Jag har ju egentligen skrivit utmina mål för 2014 på hundarnas respektive sidor. 
 
Men tankarna går och ändras hela tiden. 
 
 
Jarra:
 
Tanken är att starta i lägre klass i maj i år men detta beror på om vi hinner få till krypet, vi har lite strul med hög rumpa på det så tips mottages tacksamt.. Framförgåendet skall också sitta som ett smäck och hon ska vara van vid skott på plats och budföring. Jarra är ju skottfast men jag vill ändå träna mer med skott för att hon inte ska reagera. Vi får se om vi hinner bli färdiga tills maj. 
 
Lp 111 skall hon ta i år. Tanken var att invänta debuten tills hösten men som det ser ut nu kommer det gå snabbare. Hon kan de flesta momenten men vi skall finslipa och skaffa 100% stadga. 
Tanken är också att debutera i Eliten och ta ett första pris. 
 
Men vi får se som sagt med lydnaden och brukset. Jag tävlar bara för att få godkända resultat och kommer inte "prova" mig fram så det får ta den tid det tar.
Varken lydnaden eller brukset är min prio ett i år för henne. 
 
Målet i agilityn är i år att börja tävla i trean.  Hon känns så jäv*a bra just nu. Målet är att ta SAg(Hopp)CH och SAgCH men jag tror inte vi kommer nå dit i år. men vi får se. Agilityn är det vi kommer satsa på i år och jag har höga förväntningar på henne. 
 
RLDF kommer vi också att ta. Men det har väl egentligen lägst prio. Men hon får haka med när Sonic kör. 
 
 
Sonic
 
och jag ska helt enkelt bara ha jävligt roligt på agility banan! Jag har inga mål med att klassa upp honom eller plocka pinnar så vi ska bara ösa! 
 
Titeln RLDN och Titeln RLDF  är hans rallymål för i år. Jag tror det kommer gå plättlätt. Vilken glädje han har alltså. helt otroligt. Önskar vi upptäckt rallyn mycket tidigare. 
 
Utöver det funderar jag på att låta han tävla på klubbmästerskapet i lydnad om det blir av alt kanske debutera i 1an på ebks lydnadstävling. Vi får se hur tiden hinns med, om jag lyckas hitta rätt knappar i alla momenten osv. 
 
 
Det var väl lite om mina tankar.. 
Vi får se vad som blir av i år.. 
 
 
Vi hörs mina vänner, jag ska sova strax. Ha det så bra och har ni några fina kryptips får ni gärna kommentera dom här:) 
Tjotjing :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0