Dag 19 – Varför har du hund?

Ja varför har jag hund.. Det kan man ju fråga sig.. 
 
Ska jag vara helt ärlig kan jag nästan inte minnas vem jag var innan Sonic.  Jag har alltid haft en längtan till att ha en egen hund. Men längtan var inte då att ha en träningskompis, utan jag ville ha en hund, en ständig livskamrat som jag visste att jag kunde lita på. 
 
Den kärleken som jag upplever till mina hundar den tror jag aldrig kan överföras till en människa. Jag älskar mina hundar ovillkorligt och jag tänker aldrig på ett liv utan dom. 
 
Det har funnits många människor i mitt liv, många som kommit och gått, Jag är en person som lätt flaxar vidare. Jag har inga särskilda känslor egentligen för människor. Givetvis trivs jag i deras sällskap och så vidare, men jag har aldrig sörjt folk som försvunnit. Jag har aldrig varit riktigt bunden till någon på det sättet som jag är till hundarna.  Jag har aldrig tvivlat på att det inte ska vara deras liv ut. Jag har aldrig haft en "riktig" bästa vän och har det inte idag heller och har aldrig haft det behovet med andra männsikor. (Om man nu inte räknar med mitt Berra då för han får väl nästan räknas som det också va?) 
 
Kort och gott, jag lever med hund för att:
  • Dom är ens bästa vän
  • Dom bråkar aldrig
  • Dom skvallrar aldrig
  • Dom ger en glädje
  • Dom ger en skratt
  • Dom får en att vilja riva sitt hår ibland
  • Dom ger trygghet
  • Dom ger värme
  • Dom får en att träna
  • Dom får en att vara social med andra hundfolk
  • Dom älskar ovillkorligt
  • Dom lär en så mycket, tålamod, förståelse, problemlösning
  • Dom talar om när saker är fel. ( Sonic reagerar innan mig på när jag blir dålig)
  • Dom är ens bästa vän.  Alltid. 
 
Min mamma sa det en gång, det är skillnad på kattfolk och hundfolk. Hundfolk har hund för att dom älskar att bli älskade. Jag tror att det ligger både sanning och lögn i det. En hund förstår alltid även om den inte förstår. Är jag ledsen är den där, är jag trött är dom där, när min b12 brist rycker in är dom där och när jag är glad är dom alltid gladare. 
 
 
Älskade jyckar, vad hade jag gjort utan er? Vem hade jag varit utan er?
 
Tomhet är nog den känslan jag haft. 
Bara en sån sak att ligga i soffan.Tänk va tomt de hade vart om Sonic inte legat  i den andra soffan och om Jarra inte legat i högra hörnet som dom alltid gör? Vem hade ätit mina kanter på mackan om dom inte varit där? Vem hade hälsat mig välkommen hem efter jobbet om ni inte funnits där? Vem hade gett mig trygghet här ute i skogen när jag sover om ni inte vart här? Vem hade värmt mig under täcket om ni inte vart här och vem hade värmt upp sängen medans jag borstar tänderna om ni inte vart här? Och framför allt, vem hade fått mig att må så bra om ni inte vart här? 
 
Ni är mina änglar, och får min själ att le.  Jag älskar er, båda två , lika mycket, för alltid ! ♥
 
 
 
 
 
 I morgon kommer frågan :
Dag 20 – Ditt mål för 2014
 
 
Det är sista frågan i 20 dagars utmaningen och jag tycker jag har varit duktig! Dock kommer jag nog ta en liten "pause" nu efter detta :)
 
Ha det bra mina vänner :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0