Dag 11 – Hur valde du kennel?

God morgon mina vänner, jag lyckades inte sova ut idag heller, 6,5 timme blev det sen är man klarvaken. somnar man om då är det risk att man sover typ 4 timmar till o då får man ju inte se solljuset så jag bestämde o gå upp när det inte kändes jobbigt , lite morgon kaffe på de så blir det super :) 
 
 
Idag ska det skrivas hur jag valde kennel. Jag hoppar över det viktigast så som sjukdomsstatestik osv för det tar jag för givet att ni förstår. Så utöver det självklara önskade jag en kennel nära mig som jag kunde vända mig till om det blev några problem, jag önskade också en erfaren uppfödare som verkligen kunde rasen och jag ville ha en liten kennel. 
 
Valet gick till Kennel Av Centaurus utanför Rottne (  http://avcentaurus.se/   )  . När jag hade tittat på hemsidan gick jag tillsammans med några lite mer erfarna igenom mh osv på föräldrarna och jag åkte och tittade på denna bedårande lilla monstret:
 
 
 
 
Och jag får lov att säga att jag är väldigt glad över att jag valde just den kenneln. Anette har hjälpt oss mycket med Jarra och det är mycket tack vare henne som Jarra idag är så pass duktig som hon är.  
Jag kommer aldrig sluta vara tacksam för den hjälp jag fick redan samma dag som jag ringde och berättade att jag löser inte det här, det går inte längre när Jarra varit på tok för nära ett springande barn. 
Vi började därefter träna lydnad hos Anette på ett annat sätt än andra kurser jag gått på. Det var inget tasslande eller skämigt med en hund som inte gillar andra hundar. 
 
Jag minns specefikt en händelse på Alvesta schäferklubb när Jarra försöker äta sin brossa Jambo, varpå Usse (matte till Jambo) direkt säger, vill du jag ska gå förbi en gång till?
Det kändes så avslappnat för mig och det blev en sån naturlig grej,ett utfall som annars är så tabu på brukshundsklubbarna. 
 
Jag är så glad att jag valde en kennel som ger ett sådant stöd som Anette och Janne har gjort, och jag blir stolt av att höra från tex min syster att hon är lite avis på att jag har en uppfödare som bryr sig och engagerar sig. 
 
Sen lyser jag så klart av stolthet över den fantastiska hund som Anette har fött upp. Min pärla och mitt fantastiska allt. En snällare hund än min Jarra får man nog leta efter. 
 
 
 
 
Ha det så bra mina vänner, imorgon kommer frågan :
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: leavanny.blogg.se

Söt!

Svar: TAck :D
emmelie rydell

2014-02-12 @ 15:39:09
URL: http://leavanny.blogg.se/
Postat av: Lisa

Härligt med såna uppfödare :)

Svar: ja verkligen :)
emmelie rydell

2014-02-12 @ 15:44:21
URL: http://lathundarna.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0