Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund

JAha idag ska jag skriva om ett roligt ögonblick med mina hundar. Rent spontant känns det lite konstigt att välja. 
 
Ett tillf'älle som hänt på senaste tid som gör mig varm i hjärtat det är att tänka på när Sonic och jag tävlade i Emmaboda bks klubbmästerskap och jag så tydligt märkte vilken enorm glädje den sporten blev för honom. En fantastisk känsla som vi fortfarande har kvar när vi tränar. Det glömmer jag nog aldrig <3
 
 
 Sonic var ju också med om en oehört förnedrande händelse i somras när vi badade. Den lille hunden simmade rinto plaskade i vattnet och fick syn på en leksak. Förnedrelsen var totaaaaal när han upptäckte att det var ingen leksak.. Det var hans egna svans.
 
Jarra och jag har många fina tävlingsminnen, men ett minne som jag tycker är lite roligt är en sån där "typicalhon" det var när vi var ute i skogen o röjde, dom springer ju alltid lösa med mig då, jag stänger av röjsågen och vi börjar gå mot bilen. Jarra hittar en jättefin pinne (alla pinnar hon hittar är jätte fina) Tyvärr var pinnen lite för stor för att komma igenom två träd som stod där. Jarra förstår inte detta utan hon fortsätter försöka trycka sig emellan, backar, går in igen, backar, trycker igen osv.. Ibland är det roligt att studera ett geni under arbete. Hon gav ju inte upp i alla fall och till slut åkte pinnen lite åt sidan och dom kunde tillsammans passera de två träden.. 
 
En annan händelse som utspelade sig i somras som kanske inte var så rolig för henne men för oss, det var när vi var och badade vid pappas strand. På denna stranden har han byggt en halvdålig brygga av elstolpar, ska se om jag hittar en bild. :
 
 
 
Som ni då ser på kanterna av denna så sticker elstolparna/telefonstolparna ut lite olika längd.. När vi då stog och kastade ut boll till Sonic som gärna simmade ut o hämta så kom mallebadkruka på att hon kunde balansera ut på den ena pinnen och försöka nå bollen. 
Nu nådde hon ju aldrig den och Sonic hann ju ta den. Tyvärr hade hon mitt i sin glädje glömt fundera på hur hon skulle ta sig tillbaka.. 
Ni kanske alla har sett hur det ser ut när en katt håller på att ramla av ett träd och bara håller sig med framtassarna? Det var mallen den dagen.  
 
 
Vi har spårat idag och det gick kanon. 
 
Igår tränade vi lite lydnad det gick också bra
 
 
 
Fick även detta på posten <3
 
 
Imorgon kommer frågan:
Dag 11 – Hur valde du kennel?
 
 
Ha det bra mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0