Dag 1 – Presentera mig själv

Givetvis börjar vi med den enklaste punkten!  
 
Mig själv är något jag försöker undvika här i bloggen men mja. 
 
Emmelie heter jag. Fyllde 19 första gången  för 7 år sedan i år.  Jag är född öläning men flyttade tidigt till Emmaboda i småland.  Vid 15 års ålder flyttade jag till internatskola och bodde där tills jag tog studenten på ingelstorp där jag läst hästhållning i 3 år. 
 
 
 
Jag arbetade sedan efter gymnasiet hos min pappa och därefter fick jag anställning på södra timber i långasjö och arbetade då som sågverksoperatör i tre år.  Jag flyttade under denna tiden ifrån Kalmar till Karlskrona Direkt efter gymnasiet köpte jag min första hund. En blandras vid namn Sonic
 
 
Därefter kom varseln och jag började jobba på djurkompaniet i karlskrona där stannade jag ett tag sen blev jag arbetslös igen. Under denna tiden valde jag att utbilda mig till Hunddagis och hundpensionatföreståndare. JAg hade under denna perioden en Samojedtik (utan stamtavla) Som var en omplacering från polismyndigheten blekingelän. Omhändertagen för vanvård. Hon var stressad i sig själv och stannade kvar hos mitt ex när vi gick isär. Tyvärr tror jag inte kunskapen finns i det hemmet.Men jag kan inte påverka det och jag tror att stressen finns kvar såsom att hon tuggar på sina tassar. 
 
 
Tankarna började surra på att starta eget hunddags och jag gick en starta egetkurs. När den var färdig och jag hade hittat min lokal och dylikt köpte vi Gokarthallen i Emmaboda och jag hade inte möjligheten att ha ett annat jobb då jag i princip jobbade dygnet runt. 
 
Vi köpte hus i krumstorp utanför Emmaboda och flyttade in i maj 2013. Vi är då min sambo Anders dvs Berra som jag träffade för ett par år sedan.  
 
 
 
Jag är utbildad instruktör inom både allmänlydnad och agility och håller kurser för Emmaboda bk.  
 
 
Jag har även ett par familjemedlemar.
Fick en twin när jag föddes.Hon heter isabell och fyllde också 19 första gångern för 7 år sedan :) Vi var väldigt glada barn.. 
 
Jag har också en lillasyster som är tio år yngre än jag som heter Clara Här är vi alla tre
 
 
Jag har också en pappa som har tre surskägg det vill säga 3 dvärgsnouzrar
 
 
 
Jag har också en mamma som är mer en kattmänniska. Vet inte om jag får lägga in bild på henne så här är hennes katt :
 
 
Denna får jag nog visa kanske. När mamma gör reklam för sitt företag med kläder för långa tjejer.
 
 
 
 
JAg har också två underbara hundar så klart. Vilket är dom jag värdesätter mest i världen :) Dom älskar varandra också :)
 
 
 
Och min Sambo
 
 
 
Mina intressen är så klart hund. Men också hockey. Nybro vikings är mitt lag :)
 
 
 
Så nu vet ni en massa om mig ^^
 
Vi hörs i morgon när jag skall presentera mina hundar :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0