Bästa mallen

Igår var det årsmöte på Emmaboda Brukshundsklubb.
 
Jarra blev årets debuterande agilityhund, Årets allround hund och Klubbmästare i lydnad.♥♥
 
 
Jag avgick också från styrelsen 1 år i förväg. Det känns skönt och befriande. 
Mitt fokus under året kommer att vara att hålla agilitykurs och tävla med mina egna hundar. Ett allmänlydnadspass kommer jag också att hålla samt en temahelg spår. 
Jag ser verkligen fram emot agilitykursen, spännande! :) 
 
 
Jag själv har ju också lite kurser inplanerade bland annat en Annica Allerkurs samt afbvs bruksläger och dessa inväntar jag med spänning! 
 
I lördags hade vi spårkursen för Ulrika, jag hade bett om att få prova på ett lägre klass spår. Efter sisådär 3-400 meter valde jag att avbryta. Jarra spårar som bäst ju mer jag håller i linan, men jag lyckades inte riktigt få rätt "drag" för jag kunde inte hålla emot och gå med som jag borde pga terrängen. 
Jag är väldigt glad över att Ulrika var med och jag har fått en heeeeel del att arbeta på, på ett sätt känns det skönt, för mycket av min träning i spåret senaste tiden har varit likssom att bara utöka och göra lite luringar, inget som vi egentligen har haft problem med.
Sen ska jag vara ärlig o säga det med att jag spårar sällan i skog av den anledningen att jag inte gillar va själv i skogen.
Och som kanske inte alla vet så började jag spåra med Jarra för Ulrika när hon var unghund, vi tränade väldigt mycket och var då noga . Sen var jag "kurslös" ett tag när vi övergick till skogen och där satte jag i princip bara på Jarra en lina o gick ut i skogen. Jag släppte helt på hennes "nogranshetskrav" och det är ju därför det ser ut som det gör nu.
Nytt  upplägg blir att spåra "apellspår" i skogen. :) 
 
 
Jag har också beställt Rallyskytshållare lagom till löning ;) 15 stycken såna här. 
 
 
 
Det gäller ju att satsa på Sonics Rallykarriär!^^
 
 
Ha det bra mina vänner. Jag ska nog försöka sova en stund. Vaknade av att Jarra felbedömde platsen i sängen.Dvs hoppade upp o satte sin tass i mitt öga.. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0