var ska man börja ?

Idag har Jarra och jag debuterat i lk 3. Jag anmälde henne för att se var vi stod nånstans. Jag har ju aldrig tävlat så högt tidigare och i och med att jag inte heller tränar med lydnadsfolk just nu så har jag väl inte världens bästa koll. 
 
 
Jag hade inga vidare förhoppningar över dagen kan jag ju inte påstå då jag varit i turkiet hela veckan :P
 
 
 
Och uppflytt till Elit!!!ingen kan va gladare o stoltare än jag <3 Min fina duktiga tjej!! 
 
Sonic tävlade också. Vilket resulterade i :
 
 
Min fina duktiga lilleman <3 dock inget förstapris denna gången, men va spelar det för roll när han charmar både domare, matte  och publik med sina glädjespratt? <3
 
Spår och lydnad har vi hunnt med i veckan också :)
 
 
Idag har vi tävlat rallylydnad.Jarra 81 p o Sonic 91 och en 3e plac :D ÄR så glad! gjorde ett jätte fel med Jarra och då drar man snabbt på sig 10 minusar men så är det ibland. 
Känslan idag var lite tråkig med Jarr. Vi får nog faktiskt ta tag i högerhandlingen nu.. Vi behöver mål inte harva. Har typ 6 godkända resultat i fortsättningen och det känns ju lite meningslöst. Man behöver ju lite mål :) Bilder från dagen :
 
 
 
 
Turkiet hängde jag i också hela förra veckan :)
 
 
 
 
 
Just nu går allt väldigt bra i träning osv. Jag är väldigt stolt över mina hundar som sköter sig så bra. Ibland känns det som att när man bara bloggar såhär när det "händer" nånting så blir det lite mycket skryt, men jag hoppas ingen tar det så. Jag tränar mycket, och tävlar mycket. Har jobbat väldigt hårt för att vi ska vara där vi är idag., och just nu tillåter jag mig själäv att bara njuta! 
 
Har funderat lite på målen för året. Målen är ju lp 3. agility 3. och uppflyttad högre klass. 
 
Vi är nära och nosar nu. Vi har debuterat i 3an med klassvinst och uppflytt till elit., Vi har en pinne i vardera klass kvar i 2an agility, lägre får vi la se. Men jag har ombeslutat mig. Jag tänker inte känna press eller krav. Vi har ganska många tävlingar i agility framför oss Jarr o jag., Vi skulle om vi kämpade troligtvis kunna kvala till sm denna säsong. Men jag tänker hålla på det.  Jag tänker ta det lugnt. Finns ingen anledning att känna press. 
I lydnaden är det svårt,jag vet inte vad som förväntas. Är inte så erfaren. och kanske var första priset tur?
Vi får se. Men jag känner mig obunden nu, vi tävlar för o ha kul, precis som det ska va! Sen att jag har så fantastiska hundar det är verkligen tur <3
Och herregud, hon är ju bara tre år! Finns ingen anledning o stressa. OCh det är nog därför det går så bra nu, för vi skiter i om folk gläds med oss eller vad de i hemlighet säger.
För så är det i hundvärlden. Folk har så svårt o glädjas med en tyvärr. Och jag är så tacksam över de människor jag har kring mig som peppar, taggar o tipsar oss. Det är dom som ger en näringen!
 
Imorgon tävlar vi hässleholm, håller tummarna för de :D Ses! 
 
 
 (måste bara lägga in bilden på mina två nya vargar också som inhandlades i turkiet :P)
 
 
 
I morgon fyller jag 19 för 7e gången så då blir det tyst här, tjotjing  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0