Flyt, tankar, lugn, taggad!

Ja rubriken blev många ord.. Har en del jag vill skriva om. Tyvärrär min skrivtristessganska hög,även om motivationen finns där när jag inte sitter vid datorn :)
 
min semester är slut nu, Första jobbdagen började idag. Jag startar lite lugnt med att ha semester nästa vecka också :D 
 
Menmen.. Semestern har varit fullt upp med skojigheter.. En del har ni ju fått läsa om i senaste inlägget. 
 
Mina tankar idag riktas mycket åt hundträning och tävling..Jarra har i veckan som gått tagit 3 pinnar (!) Detta innebär att hon är en uppflyttningspinne från i både ag o hopp att börja tävla för sm pinnar..  Det glädjer mig, samtidigt so det har minskat pressen att ta oss i upp i trean i år.. Det är egentligen mitt mål. men samtidigt, tar vi oss upp nu, så är det Sm som blir nästa mål, och det känns stort och skrämande, något jag inte är varken mogen för eller känner mig tillräkligt säker för ännu. (påminner läsaren om att sista pinnarna kan ta 4a år o ta det vet ingen :P)
Glad känner jag mig i alla fall, det är så roligt!  :)
 
2 pinnar tog hon i falkenberg på tvådagars tävling :) 
 
 
 
 
Hämtade också hem min sommarpresent! 10 nya fina hopphinder <3
 
Därefter for vi hem, tog en vilodag sen bar det till Ystad! Ystad resulterade i en pinne i hoppklass och en retfull 5a i agility. Jag misstrodde hennes följsamhet och drog henne för mkt. Sånt som händer. I övrigt har jag handlat väldigt dåligt, dvs varit felplacerad i form av bakom. Men sånt som händer, och en erfarenhet jag behöver lära mig handskas med :D
 
 
Viktigt o kyla hundarna när det är så varmt.. Jarra gick inte fota för hon är lite vildare i form av kamplust när vattenslangen kommer fram :P Stor eloge till Ystad bk som stängde av toalettena med vatten för att spara trycket till vattnet åt hundarna!! Så bra tänk! De hade även gjort isglass till hundarna, Vi tog blodsmak, :
 
Sonic fick ju pris han med, nollade båda sina lopp, men han var tagen av värme och de täta tävlingsdagarna, han är satt på vila nu. :)
 
En kompis och jobbarkompis delade här om dagen på sin fb en jättesöt blomkrukegubbe, provade själv med sprayfärg vi hade hemma.. Blev ju inte de bästaste o jämnaste resultatet, men bra för o va första gången va?? ^^
 
Tillåt mig presentera  "damdadamdadam!!! Dexter!!
 
 
Utöver detta har jag nu insett att jag sedan jag bestämde mig för att inte hålla mera kurser har börjat må så mycket bättre!! Ulla och jag diskuterade det i bilen från falkenberg, jag har nog kanske inte riktigt förklarat hur läget egentligen var, men många av mina tävlingsdagar förra säsongen bestod av att berra fick göra nästan allt utan att springa banan, det fanns tillfällen då jag fick lägga mig och vila pga yrsel och illamående. Jag minns specefikt Tångahed, då jag övervägde att strunta i att starta, men att vila en och en halv timme på rummet fick mig piggare,det finns ibland stunder i livet som går överstyr, och man inser att saker inte stämmer, man kännes sig odödlig och sen kommer den dagen då kroppen säger nej. Om man då ignorerar det så hamnar allt i en ond cirkel, knapra massa vitaminer o tillskott i tron om förbättring, men det enda som hjälper, är visst att bry sig om sig själv och sätta sig själv först. 
Detta har jag insett nu, och är så glad att vara mig själv igen, och pigg igen och orka en hel dag utan att behöva vila en-två timmar under dagen. 
 
 
Nu måste jag äta lite, har ju börjat jobba igen , skönt att vara inne i rutiner :)
 
Vi ses kompisar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0