Spårdag :)

Idag har vi varit och spårat, Jag,Issa o Frida. 
ÄR nöjd . Tränade även lite budföring. 
Gick rätt bra.. Förutom att kamerakvinnan stod mitt i en gång så Jarra sprang till henne ist ;)
 
Spårar gör hon bra och jag känner att jag har lärt mig se när hon spårar, när hon finner apporten (innan hon markerar) och jag ser när hon hamnar i en vinkel. 
Just nu handlar det väl mestadels om att få rutinoch erfarenhet, hon märker att det är en vinkel rätt fort, men hon ringar en anings innan hon finner rätt igen.  Hon försöker även gå bekvämt ibland, typ undvika höga gräset  men inser väl relativt snabbt att det funkar inte så för då missar hon spåret. 
 
Körde även med lite läder i spåret idag som apport och jag bad spårläggarna gömma appoterna och det var inga problem. 
 
Körde även budföring och hon har bra fart där och hon har kopplat vad det handlar om. Dock så måste vi börja träna på att hon INTE får hälsa på mottagaren. Men det har jag väntat med fram tills att jag kännt mig säker på att hon fattar vad det handlar om. Vilket jag efter senaste träningen kände men ville köra en gång till för att vara säker. 
 
Frida var också mottagare och det var inga problem med klapp eller så trotts att Frida är en "främling". 
Har en bra känsla med Jarra idag! 
 
Sonic fick 2 korta näringsspår. Det gick rätt bra, Jag upplevde närstan att han ville köra utan oxlungan i spåret. Kanske skulle jag prova?Egentligen så kör vi ju för skojs skull, men det kan vara intressant o lärorikt att träna upp sonic till ett "apellspår" också i och med att han är så svårmotiverad. 
Han rullade sig lite och skvätte med tassarna som överslag. 
Anledningen att vi kör näringsspår är ju pga att han började slarva i viltspåret. MEn jag har inget tillstånd av länsstyrelsen för att köra viltspår själv så kan ju inte träna det :P 
 
Men kanske nu när jag börjat shift igen att jag kan gå med i gruppen som vi var med i tidigare. Vi får väl se. 
Har förmycket överlag just nu. :) 
 
http://www.youtube.com/watch?v=xpvNt-KK6LI&feature=youtu.be
 
Nu kommer det en reeeejääl bildbomd på dagen, ha det gutt alla. Imorgon tävlar vi i tranås :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0