Eftermiddags spår.

Tjoho igen. Nu har jag jobbat och spårat. Jobbet gick bra men det var väldigt kissnödiga hundar som blev rastade vid 18 tiden när husse kom. 
Husse och hans pappa har satt upp en strålkastare vid min bil så jag slipper vara lika rädd när jag går ut i mörkret. 
2 till ska sättas upp hemma, en vid kortsidan bort från garagen om man säger så jag kan träna där och en mot skogen så den lille hunden vågar kissa på kvällen. Den första lös väldigt bra i alla fall :) 
 
DAgen började stressigt med att berra missade bussen som han skulle ta in till staun för att träna på körkortet, så jag fick bittert köra han till Karlskrona. Därefter tränade jag som jag tidigare skrivit. Sen tog jag hundarna med till jobbet efterssom det blev lite väl länge hemma själva annars :)
 
Blev väldigt nöjd när hon fann ullas apport gömd bland däcken.. 
 
Dumhusse lurar lilleman att det finns något där..
 
Racaa
 
Världsvana hissåkare^^
 
Kommer du matte?
 
SEn blev det då dags för spår.. Husse la ut det utan att jag kunde tjuvtitta, ett vanligt apellspår.
Apporterna bestod idag av en aluminiumpenna, en pensel i trä och en slutapport. Alla apporterna blev tagna men hon hade liiite för bråttom första tiden så hon fick vända sig om o markera, men samtidigt höll hon aldrig på att missa den heller så det var ok tycker jag :) Vinklen tog hon ok, kände av området lite som vanligt men följde det, andra markeringen gick fint, därefter kanske 10 meter fick hon lite strul, Hittade tillbaka, dumhusse hade vinklat vi en höbal så hon kollar lite frågande sen körde hon på. Bra där! 
Idag behöll hon orken och motivationen hela vägen. Super ! :) 
Imorgon skall det nosarbetas med grundkursen och sedan är det jobb. Ha det fint mina vänner :) 
 
 
 
Vill spåra nu, typ helst igår ;)
 
Vinklat :)
 
Höbal ivägen..
 
Fortsätta.. 
 
I mål :)
 
 
Busebelöning :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0