Agility och Lydnad.

Hej hej, idag blir en fortsättning på måndagen., 
På eftermiddagen åkte vi till Susanne och tränade lite. Jag har inte riktigt hunnit tänka igenom det vi gjorde men :p 
Det blev lite träning dels på stophand, dels på jakko och dels på framförbyten och blindbyte (som jag egentligen försöker undvika på grund av skydd av knävecken som mallen gärna försöker plöja igenom på mej om jag råkar va för slow^^)
 
Läxa till mästa gång är att fortsätta kf träning samt börja träna på att lämna mer  i slalom :) 
 
Här är filmen : 
 
http://www.youtube.com/watch?v=Z6hOcm68h18&feature=c4-overview&list=UULIBmMBg-srG2ssCDdE5huA
 
 
 
 
 
 
Sonic var mkt nöjd med att få springa runt med Vezzla och Lix när vi byggde bana. :) 
 
I tisdags  körde jag och Jarra lite lydnad, först framförgående, det gick super. MEN! jag får använda min jätte tillgjorda röst, och det gör ingenting ;)
 
Vi körde även igen lite lydnad och allt gick faktiskt super. Den senaste tiden har jag varit stenhård vid att fot betyder fot och avvikelse är inte ok. Detta verkar ha gett bra resultat. (och nej det  betyder inte att jag är dum mot mina hundar)  Däremot är det numera ovilkorligt fot. 
 
SEdan var det styrelsemöte och därefter jobb. 
 
 
I onsdags var jag och Anna och spårade, ansökte om en spårläggare på fejjan och hon villegärna prova på. Stina var jätte duktig och verkade förstå nästan direkt. Men vi borde gjort kanske 2 spår så polleten inte bara ramlade ner utan även att hon ska minnas den, men för att vara första gången tycker jag hon var super duktig:) här är lite bilder:)
 
 
 
Därefter tog Jarra sitt spår, Jag är väldigt nöjd med hur hon skötte sig, var jätteduktig. allamarkeringar satt, lite ringning vid nån av vinklarna, bra fart och motivation spåret igenom :) Superduktig . 
 
 
Därefter körde vi budföring, Hon lämnade mig fint men  fick sedan vittring ... men efter lite trix så sprang hon till Anna och lät henne klappa.. Nu vet jag ju att det är mycket vildsvin på åkern där men önskvärt vore ju att hon struntade i det..Dock så känner jag att jag inte vill sätta krav på henne där ännu. 
 
 
Igårkörde vi lite lydnad. Appoteringen gick super.. Körde en gång o valde att avsluta efterssom jag var nöjd. framförgåendet provade jag kedja hela momentet och det gick också kanon :D 
Däremot vardet MASSA strul med hopp över hinder.. JAg kände att jag vill INTE vara i konflikt med henne, men jag kan inte belöna ett felaktigt beteende så som att hon inte sitter.. Försökte vänta ut henne men nää då blev hon osöker och hoppade tillbaka... JAg gjorde inget väsen av det utan jag tog helt enkelt om momentet.. 
Ibland är det jobbigt att inte visa vad man tycker.. men jag lyckades bra i alla fall :)
 
Sonic fick  träna slalom ingångar.. Och för första gången märkte jag att han var väldigt känslig vid mina signaler.. Försökte hjälpa han in i en svårare slalomingång men det funkade inte.. Börjar han också bli självgående? hmm. 
Minskade mina signaler och det funkade mkt bättre iaf. Och matte fick sig en tankeställare. 
Körde även lite tighta svängar och de där förbaskade grunderna vi tränar på just nu :) 
 
Idag efter jobbet åkte jag till mamma och hämtade min avi på det jag beställt för presentkortet jag fick när jag fyllde år, satt o väntade i en halvtimme -_- innan posten öppnade.. Men resultatet av det blev bra :D:D
 
Jag valde alltså en 6 meters tunnel med 3 sandsäckar:)
 
DAniel var för gullig (DAniel är en som brukar vara med mig på jobbet som är lite speciell, svårt att förklara men han är inte utvecklingsstörd men ändå inte som oss andra. Han får hjälp med städning och ekonomi och sådant  Han brukar vara med min farbror som har kanotuthyrning samt grävmaskiner. Göran min farbror har lite ansvar för honom)
JAg frågar om jag kan få lite grus av dom till mina sandsäckar och han svarar så glatt
- kan man backa in med släp på din tomt ?
Varför ska du göra det undrar ju jag
- Så du kan få grus :) 
 
Då ville han lämna ett helt traktorsläp till mig för att tunnlarna skulle ligga still :)
 
Imorgon är det Km på klubben, jag är väldigt förväntansfull och har tagit ledigt från jobbet till halv 2. Det skall bli spännande att få en utvärdering av var jag o Jarra faktiskt ligger inför apellen. 
 
Uppdatering kommer om hur det har gått, men önska oss lycka till :) 
 
 
Ha det så bra alla :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0