Träningsfri vecka IGEN...

HEjhej, Nu har ännu en träningsfri vecka gått.. MAtte har varit sjuk och mallen magsjuk.. 
I måndags var det avslutning för grundkursen. Både skönt och tråkigt. 
Dom hade så roliga och arbetsvilliga hundar allihopa och förarna så motiverade, skoj! :)
 
 
Jarra och jag tränade lite på klubben på fm för jag var där o tittade om diplom och förberedde lite. Det var innan jag märkte hon var dålig. 
 
 
 
Sonic vill självklart ha uppmärksamhet när Jarra tränas.. Tråkigt o bara vara (utomhus alltså, inomhus är det underbart)
 
 
SEn for vi hem, var hemma nån timme sen gick magen igång på henne:/ Pigg o så för övrigt. 
 
 
I Tisdags var både husse och matte utmattade.. Fick springa ut med Jarra en gång i timmen, blev försenad till styrelsemötet för var tvungen o vänta in berra lite, sen när jag kommer ut har jag så klart punktering på bilen igen. Den hade läkt redan på morgonen så lyckligtvis hade pappa varit och lämnat en kompressor till mig så gick ju relativt snabbt o pumpa upp de.. 
Vidare till jobb, helt uttröttad efter sömnbristen.. 
på morgonen kommer jag ut till parkeringen.. kör ett par hundra meter och sen dunkdunkdunk.. Punka på däcket.. 
Hade beställt tid så bilen skulle ju till verkstan den dagen.. Har ingen domkraft jippie.. 
Ringer pappa en miljon gånger. inget svar.. Får tag i mamma som också jobbat natt och hon är nästan hemma när jag får tag i henne, hon dyker upp med en mekaniker.. han har med sig ett nytt däck (nyttbegagnat alltså)
Byter däcket och jag åker hem.. 2 timmar försenad och Jarra fortfarande magsjuk.. 
En olycka inne och ut fort som tusan.. 
Vid 12 har magen slutat härja på Jarra och jag får sova 4a timmar. vaken till 18,00 sen sov jag tills berra kom hem..
Canicuren var inte poppis heller, matlust har hon likssom inte haft.. Men åt gjorde hon iaf.:)
 
 
Jag har köpt en ny sele till Jarra för att hon var så duktig på spåret , stilig va? husse är kanonnöjd med färgvalet ;)
 
 
Sonic vill som vanligt inte rastas på morgonen utan står på altanen och tittar på :)
 
 
Hopphindret jag fick av morfar är nu oljat och klart, behlver bara spika nedersta pinnen så det står stadigt i tusk och vind :) Jarra provhoppar :)
 
 
 
Idag är jag träningssugen. Men vet inte vad jag ska träna. 
 
Spår är uteslutet pga att jag inte vågar ge henne "spårbelöningen" dvs kattmaten som hon älskar. 
Rallylydnad går inte heller för min bil är ju fortfarande på verkstad så jag kan ju inte förflytta mig eller hundarna.
Springa går inte för jag är inte riktigt kry från förkylningen ännu. 
Agilityhindrena är inplockade.
 
tadaaa lydnadstvåan kan vi nog köra lite.. DAgs o ta tag i den tråkiga biten.. 
Jag gillar inte alls tvåan. Alla tråkiga moment som inte passar oss är där i.. 
hopp sitt hopp.. Appotering, fjärren. Mallen tycker dom är skittråkiga (jaaaa jag har gjort något galet där)
Träna motivering kanske i de tre + tipset från Ulrika ang appotering. 
 
Jag har fått hem min targetpinne nu också så dags o börja träna krypet.men först måste hon lära sig vad pinnen betyder = godismatning vilket inte funkar för hennes mage än , eller rättare sagt jag vågar inte det ännu. 
Spegel hade pappa en också som jag kunde få ha hemma så det blir ju kanon. 
Ska bli roligt att träna på lite nytt känner jag :) 
 
Men idag får det nog som sagt bli fjärr o hopp sitt hopp.. 
 
I helgen vankas det jobb. Det börjar bli riktigt många bokningar nu. Behöver egentligen vila, men jag gillar pengar så :P
 
 
HA det så bra mina vänner :)
 
 Ger lite reklam till mamma också, hon driver företaget Tallvibes.se som är ett klädföretag för längre kvinnor. Bilden finns att dela på min fb om ni vill hjälpa till att sprida den :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0