Spår, agility, spår, lydnad, spår ;) Typ veckan.

Hej mina vänner , allt bra? Själv har jag haft en j obbig vecka. slutade med tabletterna i helgen för jag tyckte jag mår bra nu och då vill jag helst att kroppen ska reda sig själv så att säga. Det var ingen bra ide och har påverkat mig i ett par dagar nu. Idag bestämde jag min för att ta dom igen.  Inte roligt att gå runt i dimma och speciellt inte roligt att köra bil i det tillståndet.Inte kul för folk runt omkring heller när man bara är hälften på det ställe man borde och hälften nån annan stans. 
 
I söndags var berra o jag o spårade vid mammas. Det var en enooorm störning... Pappas kor hade avrit där o vallat. Men överlag funkade det fint. Hon hade lite strul på något ställe, missade slut apporten, vilket jag tror berodde på underlagsbyte. Hon är ju ännu bara van att spåra åker. Spår 2 också ett apellspår. Inga större problem där heller. 
 
 
I måndags var vi hos Susanne på kurs. Vi tränade på vm banan 2009. Det var spännande o skoj. Jarra och jag hade lite problem med en lurig balans som stod lite ivägen. DEt berodde dock på att jag stack för tidigt, jag skulle väntat in henne innan jag drog, men det beror på att jag ibland får panik över att inte hinna. Jag har likssom en hund som springer 3 gånger så snabbt som mig så jag får ju likssom röra mig så snabbt benen mina bär och då är jag ibland för tidig i mina signaler... 
 
Läxa fick vi på kf. hon behöver öka ner . Detta arbetar vi med genom att lägga bollen som en externbelöning 5 meter efter balansen. :) 
LEtar just nu lokal jag kan ha hindrena i under vintern. Det lutar åt mammas lada men den är inte superstor. 16*8 meter och då står det lite träpaket vid kanterna. Vi får se hur jag löser det. Har även möjlighet att ha dom i gamla syfabriken men blir svårt att ha ullas A:hinder där. Vi får se.Underlaget måste ju vara bra i alla fall. :)
 
Sonic sprang lite lös innan kursen iaf. Tog några bilder då vi var tidiga :)
 
 
 
I tisdags tränade vi lydnad. JAg nöjde mig med goda resultat.Passar mig för att döda motivationen. Bra fart. Bytte röst läge (försöker göra det i alla moment just nu) Resultat: Snabbare moment. Snabbare sitt, snabbare fjärrdirigering, snabbare hopp sitt hopp. :) 
Vi kommer jobba vidare på den motivationen!
Körde också framförgåendet. MAllen har lärt sig var vi brukar stanna så hon saktade ner. = Jag gav inget stanna kommando utan belöning direkt. Fick köra en del repetetioner på det. Jag överväger att backa i våran träning där. För att hon skall få mer trygghet i vad hon faktiskt skall göra. 
 
I onsdags var vi och spårade. Tina hjälpte mig gå ut spåren. Hon spårade bra, Hade problem vid ett ställe men där hade Tina tagit ett steg ut eller något sådant och det noterade ju Jarra bra. MArkerade alla och fick en extra vinkel. Super! :) Och jag tackar så hjärtligt för hjälpen, nästa gång hoppas jag vovven är med :) 
 
Igår körde vi lite agility sonic o jag. tränade Jakkon, push and pull och bakombyte in i tunneln samt slalom ingångar. DEt går rätt bra. Han har bra fart och motivation. Och han börjar koppla detta med bakåthopp. Det gäller bara att hålla igång han, dvs matte för jobba men det är vi ju vana med när det gäller denne lilla mannen. 
Jarra tränades även hon.. Men jag kan inte nyttja tunneln på henne riktigt än, måste vänta tills jag fyllt sandsäckarna annars bara snurrar den när hon plöjer igenom ;)
 
Spår blev det idag också. 4a vinklar, varierande åker och räfsat hö. Hon skötte det fint, Ville gärna göra det enkelt genom att gå på åkern men matte hade ju gömt apporten i det räffsade höet så det gick icke ;) 
Alla apporten in även om jag styrde henne lite.. Dumma matte. :)
 
Lite bilder från dagen :
 
 
 
I helgen vankas sista A1 utb. Spännande. imorgon åker Jarra med o Sonic hemma. :)
Ha det fint mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0