Målbild 2014?

Här sitter jag som ensam vaken som vanligt när man jobbar natt. Analyserar lite kring mål för nästa år.
 
Jarra har nästan fixat alla mål för i år. dvs uppflytt till tvåan i agility. (hon har en pinne kvar i varje klass och 2 tävlingar kvar för i år)
Uppflyttad till lägre. (hur det nu gick till)
debuterat i rallylydnad
Lp 2 lyser med sin frånvaro... Hon har två lydnadstävlingar kvar i år.. HElt ärligt så känner jag mig inte motiverad till det. Lydnadsklass 2 är såå tråkig för oss. Har alla tråkiga moment . :P Den gjorde så vi hamnade i en neråt spriral på de flesta momenten. Jag känner mig ändå relativt säker hemma nu.. hon har inte tior i sitt hopp sitt, appotering eller fjärren ordentligt. Men om jag inte tycker det är kul att träna det, varför ska då hon tycka det? Just nu känns det bara som nåt vi borde göra för o gå vidare. 
 
Jag har varit slapp med att träna för framtida klasser. Troligtvis för att jag vill få det överstökat.
Jag har dock noterat efter apellen vilken motivation hon hade efter 1 veckas vila (Jag har ju varit sjuk) Och kanske är detta något jag kommer bibehålla tills lydnadstävlingen den 3 nov. 
 
Vi tränade kort idag, Appotering. Min apport är försvunnen, troligtvis glömd på klubben så jag körde med en kubbpjäs ;) Den vägde lite mindre = jag kastade längre.. Mkt roligare tyckte hon. Ska puscha lite på det, och se om hon nästa tillfälle behåller galoppen om jag kastar långt också. 
 
Fjärren funka fint utan handtecken. Ska försöka köra det på tävlingen.
 
Ang hoppet.  Vi måste få in en rutin att "du ska faktiskt sätta dig efter" . DEtta är något vi kommer nöta.
Ignorera det jag inte är nöjd med och ta om momenten om så behövs. 
 
Då är frågan.. Vad tusan ska man sätta för mål? Jag tror uppriktigt inte Jarra tar lp2 i år och det är ju något då som kommer haka efter, 
 
Hon ska bli uppflyttad från lägre så långt är det bestämt och mål är att tävla till våren. 
Hon ska upp till agilityklass 3. 
Hon ska ta RLDN titeln efterssom hon kommer få tävla när Sonic gör.
Lydnaden borde vara roligt o starta 3an i alla fall. 
utställning kommer hon få gå om det är så att hon blir uppflyttad.
Kanske startar vi i barmark också. Om det inte krockar med de tävlingar vi faktiskt håller på med.. 
 
Mål med sonic då?
Jag tänkte mig att han ska starta i lydnads 1an. Men vi får se. Det hänger så klart på LF. 
Sonic skall få i alla fall en pinne klass 2
RLDN titeln. 
ÄVen han får ju debutera i barkmark om vi nu tävlar.
 
Vi får se vart målen för oss. KAnske kommer dom förändras under tidens gång. Vi får se i December hur vi ligger till. '
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0