Långväga tävling Pinne och "Publiksucce??"

Hej mina vänner, allt bra? Själv är jag ruskigt trött... Ni vet sådär så man känner sig dåsig. Inte så konstigt. På fredagseftermiddagen for Jag, Ulla och Berra 30 mil uppåt för agilittävling i vårgårda, tångahed.  4 timmar cirka tog resan. 
 
 
 
 
Sonic var först ut med sitt hopplopp. Jag fel bedömde tyvärr ett framförbyte som jag borde ha fattat att det skulle få den utvägen det fick. Vi krockade vid gungan. och lillemannen fick typ whiplash. Jag borde ha tänkt på att springer jag på springer han på. MEnmen- En felbedömning av mig. 
 
 
I hopploppet kör han nollat fram tills näst sista hindret. Där går han ur slalom gång på gång på gång.... Jag tänkte att jag ska fan inte ge mig, 4 omtag sen satte han det. Tyvärr blev jag innan sonic skulle in väldigt dålig. Jag ska till läkaren på måndag och har därför slutat med tabletterna. Detta borde jag inte ha gjort. Tog mig som sagt igenom sen gick jag och vilade en timme. 
 
 
Satt och läste i agilitynytt sverige, där diskuterar dom omtag efter disk.. Varpå en tjej då klagar att hon fick stå och vänta på Sonics omtag. , Vad glad man blir av sånt.. Sonic blev nog diskad i slalom efter många omtag.. MEn att man ska behöva läsa sånt är ju bara tråkigt.. . 
 
 
Mallens första lopp var inte bra. Det såg inte så illa ut men jag kände. . Hon hade varit i bur och i rummet från 8 och bara laddat likssom.. 
Nöjd med slalom ingångar osv.Oxer var inget problem hellet trotts vi aldrig tränat på det. 
Dock mådde hon inte bra i den stressade miljön och det är något jag får fundera på hur jag ska lösa. Inte så lätt att påverka omgivningen dvs de andra ekipagen och deras hundar. Hon tar åt sig när dom runt omkring står och skäller och tjuter hon vill likssom ha det lugnt. Och jag fick jobba hårt för att hon inte skulle låsa sig på de som inte var på banan. 
 
I agilityloppet tog vi pinne. Även här var hon ur kontroll i perioder. 
 
 
 
Här är lite bilder från dagen.
 
 
 
Hemma var vi sedan vi 3 inatt... kan säga att vi var inte på topp på sydost cupen idag..Det slutade med 4 disk. En loj matte och en sonic va väl bra men satt i fel hinder ;) Mål med han var att ta gungan (visste ju inte om han blev skrämd efter våran krock) och vänsterslalom vilket han satte bra. 
Mål med Jarra var att hon skulle ha roligt och ptja det kan man ju säga att hon hade... Mallen körde sina egna linjer och fick mest applåder av alla. Roligt när folk går fram till en efter och berättar vilken rolig hund man har och hur väl det syns att hon älskar det här. 
MAllen är en agilityhund ut i klospetsarna :) 
 
här är filmen.. 
 
 
DEt var allt för mig idag.är för trött för att vidareutveckla mer :P
 
Ha det bra mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0