Lite kort o gott.

I helgen började vi med att vara i vaberg för att Jarra skulle tävla agility 1an. De två sista pinnarna för uppflytt lyser med sin frånvaro -_- 
 
Banan gick bra förutom en fulsnurr pga att jag var för snabb med kommandot slalom, hon snurrade då runt o letade slalom efterssom jag inte talat om vilken linje vi skulle följa.. Men nollade var vi tills slutet, då var jag för seg, en tunnelöppning stod som en retning och i kombination med att mattes kropp visade rakt in i den så tog hon helt enkelt den. 
 
I agilityn tjuvstartade hon. Matte blev paff och det blev så klart disk. Synd! 
 
Men jag har fortsatt jobba med mig själv och min posetiva attityd på planen,och mallen verkade inte förstå att det var disk i båda loppen. Nöjd men missnöjd. 
 
 
En tävling kvar i år.. Nu till helgen.. Hoppashoppas det går vägen då. :) 
 
 
På söndagen var vi i nybro och tränade, först agility.Sonic var båltaggad (om man jämnför med hur han varit förr) Och han köpte dom vägarna jag visar jätte bra. Blir så glad! :)
 
 
Jarra fick Köra igenom lk 3s linförighet,där matte inte upphållit träna på att backa eller två steg vänster. 
REsten gick faktiskt mkt bra. Vi körde dubbla kommenderingar pga hon har "rykt" lite när vi blivit kommenderade i stadga momenten.
 
Sen fick även  Jarra träna agility.  Tränade lite på staket och treadler. Gick fint faktiskt, men det krävs bra mkt träning för att bli perfekt.  
 
Sedan för jag hem, lämnade dogsen och sen tillbaka till Nybro för hockey. Åkte sedan missnöjt (som vanligt nu för tiden) hem igen, vidare till nettans grav och lämnade traditionsenligt ros och tände ljus. Det har gått tio år sedan hon begick självmord. Tänk vad tiden går och allt som har förändrats.Det hade inte varit några där innan oss detta året heller. Konstigt.
 
Igår var det instruktörsmöte och jag beslutade mig för att hålla en agility grundkurs. Ska bli skoj. Linnea ska vara hjälpinstruktör i kursen.Roligt tycker jag :)
 
Idag har vi tränat rallylydnad.  Lilleman måste lära sig skyltarna innan tävling. Han är inte lika följsam att lära som Jarra. 
Men tänk vilken nytta jag har av att ha två totalt olika hundar. Man måste hitta så många olika lösningar på samma problem! 
 
Sonic har mkt problem med stå från sittande och därför har jag alltid med det banorna. Idag kändes det faktiskt som polleten ramlade ner! Han försod faktiskt vad jag begärde. ÄVen om han fick lite sån där ryck i halsen som han får vid frustration . Men gud vad han älskar denna sporten!
 
Jag kommer hålla i träningen varje dag tills helgens tävlingar nu pga att jag vill ha en nervarvad malle på plan. 
 
HA det fint mina vänner :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Vilken söt tjej! Håller tummarna för att ni sätter det i helgen :)

2013-11-19 @ 21:37:11
URL: http://mallinut.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0