Mallen på pallen, Rallydebut=Rallyavslut

Hej mina vänner. Idag har vi som sagt varit iväg och tävla.. Och det gick inte riktigt vägen..
Hon flyttade rumpan en gång och lade sig tillrätta på platsen. (SOM VANLIGT!!) och det gav oss en 9a.
En annan domare påpekade för Ulla att det där hade jag inte gett avdrag för, för tydligen gör vissa hundar så, och dom lär sig med erfarenhet att lägga sig bra från början när dom får lite mer erfarenhet. 
Jag vet inte, kanske kan det vara så?
Men jag kommer i vilket fall försöka plocka bort det.
 
 
 
Fria följet gick åt *svärord* hon var någon annanstans helt enkelt.. Varför vet jag ej.. hade svårt att få kontakt med henne även på uppvärmningen.. Kanske har vi tränat för mkt? Jag vet inte. men en 5,5 fick vi.. och då var domaren snäll... 
 
 
läggande, inkallning, ruta o hopp över hinder fick vi 9a på. 
Appoteringen var hon slö som vanligt med den in.
Fjärren fick jag ge dk när hon skulle lägga sig och ett extra kommando när hon skulle sätta sig. . Och vi fick en 6(!)a.  Och jag förstår inte riktigt varför. 
kommentarerna är :
Dk nedlägg. 
Tempo
Dk uppsätt
Överdrivna handtecken. 
 
Film på det har ni här:, fast utan linförigheten, för den raderade jag utan att titta, är inte så motiverad att se på den ännu:P
 
http://www.youtube.com/watch?v=os6Ti-rvY6g&feature=youtu.be
 
 
 
Det var en domar aspirant med, kanske var det därför som det var lite petigare än det brukar. 
 
Fick även komentaren 
"tar i halsbandet för kontakt" 
Lät inte så trevligt tycker jag, och jag kan heller inte se var jag skulle gjort det. 
Menmen. Domaren dömer :) 
 
158 p slutade det på och klassvinst. Det är likssom så retfullt, hade hon bara legat still med rumpan, hade hon bara lyssnat på kommandot i fjärren eller kommit direkt utan lov med apporten.. Suck. 
 
Jag hade även nåt mysko för mig med armarna. Ingen aning om varför. Men det får jag ta o lägga av med :)
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det dags att sadla om, RAllylydnad var ju damen anmäld på också. 
 
Såhär nervös var hon..
 
 
 
 
Sen var det ju då dags. 
 
 
 
Resultatet blev 86 p och kvalificerat resultat.Så det var nog bra. 
Men för matte kändes det inte bra. För det första ger jag alltid Jarra hårda kommando, annars lyssnar hon inte. Det kan jag inte göra i rallyn. Det var lite för "slappt" för mig, och jag kände mig inte nöjd efter. Kände mig likssom inte som jag gjort något bra eller förtjänade poängen. Därför beslutar jag att detta blir vårat rallyavslut också. MEn visst, är det ändå på samma ställe där jag tävlar så får de la gå :) 
 
 
 

 
Manno var givetvis nöjd efter mallens insats ;)
 
 
 
Imorgon väntar agilitytävling i ystad, håll tummarna för oss :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0