Spårdag och agilityfredag.

hej kompisar, allt bra ? 
 
Själv mår jag toppen. 
 
Igår var vi i ridhuset och hade agilityträning. 
 
Lilla mint fick för första gången träna på riktigt nära håll lös med en löptik. Det gick bra, jag såg när han kom in att han fick ett uttryck som skrek "testosteron" typ höjd svans och uppbuffrad stod han och glodde. Nehepp lilla mint, nu tränar vi sa jag sen tränade vi. Belöningen var dock inte i hans smak utan han stod hellre och flörtade på avstånd om belöningen "dog" . Annars har han ju en förkärlek till att själv springa runt och kasta saker i luften..
Men nöjd att han var som vanligt på banan och inte drog,även om jag såg på honom att det var liiite jobbigt inne i hjärnkontoret. :)
 
jarra var mest övertaggad, tränade ett bakombyte på henne där tanken var att ge henne linje på två hinder men hon hade lite svårt att köpa det men satte det till slut så det får jag vara nöjd med.:)
 
Chihuahuan sprang på som vanligt min fina gammelman :)
 
Idag hade vi spårdag, bara hussen och jag. Kasper fick vara hos sin mormor. 
 
Lille mint gick fint i spåret, jag upplever att han likssom Jarra behöver känna ett motstånd i selen för att verkligen fokucera till 100 %. om det är inbillning från min sida vet jag inte riktigt, jag har ju tidigare haft lite problem men att jag gärna går in och kontrollerar i spåret vilket jag också försökt jobba bort och lyckats med ganska bra, men ibland gör jag det ändå. 
 
 
 
Lilla mint behöver mer erfarenhet i vinklarna, även om vi inte kör ipot just nu så finns chansen att jag nån gång kommer få den tiden och då vill jag inte jobba om utan jag vill ha honom noga från början :) 
 
Jarra fick ett svårt spår idag. som husse lagt ut, berra fick gå in precis när vi skulle börja hennes spår så det blev lite knas där.  första apporten hittade hon, sen fick vi lite strul när vi kom in i skogen från åkern. hon jobbade på bra, men jag kände att jag ville höja motivationen ( hade bara apporter i spåret idag) Så jag körde på en gospause vid en apporterna. Något jag fick lära mig under ett spårläger. det funkade väl hyffsat även om jarra tyckte jag var såå konstig som bara ville sitta där och kramas när det var jobb framför oss^^ 
Alla apporter in så jag får väl vara nöjd. 
 
 
 
chihuahuan fick ett lite längre spår idag, men nån gotta här och var. han var faktiskt jätte duktig :)
 
 
 
Ha det fint mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0