På besök i den stora staden .

Hej mina vänner , allt bra ? Själva mår vi bra men har varit lite småtrött senaste dagarna . 


I torsdags åkte vi upp till mydog, gillar verkligen vara där, är en så mysig utställning tycker jag , helt annorlunda än stora stockholm . 

På torsdagen ställdes hundarna och Båda fick sufficent . 
Ska jag vara helt ärlig så läste jag inte ens kritiken för det ja, vad säger man det var en domare som inte gillar min variant och då är det som det är. Hade kollat upp henne innan på hunddata så visste på förhand men hade ändå förväntat mig ett good. 

Lilla mint kändes inte riktigt med i ringen, ville fram och hälsa på andra hundar och jag hade svårt att få kontakt med honom , vilket faktiskt inte alls är likt min lilla mint. Menmen så kan det vara ibland . 

 På fredagen var det en annan domare som gillade min typ lite bättre :)

Jarra fick sitt andra cert , r-cacib ( som blev till ett cacib) och exellent och andra bästa tik. 
Lilla mint fick ck ( har ej bruksmeriter än) , r-cacib och exellent . 
Så det var ju jätte roligt :D 

Nu behöver jarra ett cert till och då från en sbk utställning och det kan bli svårt men vi får väl försöka efterssom det är ett av våra mål för året. 

Jag har nu redan skrivit ut årets mål men dom kommer att ändras . 
Detta pga att vi får inte ta titel i lydnaden startklass efterssom mint redan har lp 1 . 

Ska klura lite på vad jag bestämmer i stället. 

En sak som jag faktiskt tycker förstör lite detta med utställning , Det är faktiskt alla dom hundarna som kissar inne !! 
Jag förstår inte hur så många hundar inte kan vara rumsrena ? 

Vi ska ha i åtanke att jag tävlar både agility, lydnad och rally ganska aktivt och även kört brukset  två gånger, men där är ytterst och då menar jag ytterst sällan en hund kissar inne ?? 

För ett par utställningar sedan i ett ridhus var det en kvinna som medvetet gick runt och lät sina hundra gå och kissa på ridhusets innerväggar samt hållaren för ringskylten och papperskorgar, hon gick runt väldigt länge och vi såg henne nog låta hundarna kissa kanske 5 gånger innan vi sa till funktionärer ( ja det tog så lång tid för man fattar ju likssom inte att folk medvetet gör så ) 

Samma sak såg jag nu uppe på mydog en tjej som gick med hund , hunden kissar på en soptunna inne i hallen , hon säger nej men låter den kissa klart och det kommer på soptunna och blir en pöl på golvet, i efterhand skulle jag givetvis ha sagt något, men man fattar ju likssom inte att det är sant när man ser det. 
En annan hanhund såg jag kissa på sin husse. 

Vad är det i utställningsvärlden egentligen som gör att hundarna kissat överallt ? 

Jag förstår självklart att olyckor kan hända. Men jag tycker ändå det är märkligt att olyckor händer i så pass stor omfattning i jus en specifik gren  ? Eller är det bara jag som känner så ? 

Gör man likadant hemma om vuxna hunden kissar inne och låter den stå där och tömma blåsan som den säkert inte fått göra på flera timmar för matte husse tycker det är för lång att gå ut ? 

Nä skärpning tycker faktiskt jag. 
Stor eloge till dom funktionärer som städar upp efter alla, vilket jätte jobb 👍🌹


Ha det fint mina vänner. 




Kommentarer
Postat av: Corro

GRATTIS till resultaten MEN att det kan vara så olika! Liksom ena dagen så är hunden inte godkänd och nästa dag får den ett internationellt cert :S

Svar: Tack :D det beror på att det finns två varianter och domarna gillade olika . På torsdagen gillade dom mer exteriör mallen och fredagen bruksmallen :) man får inte ta det så allvarligt det där tyvärr :)
emmelie rydell

2017-01-08 @ 15:49:23
URL: http://nouw.com/hundtr%C3%A4ning

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0