Ett spännande möte.

Hej vänner , allt bra ? Själv leker livet, Överväger att stanna hemma lite längre än vad jag hade tänkt från början.  Ska fundera några dagar till. 
 
Hur som, igår var vägarna tillräkligt bara för att jag skulle våga mig ut med trehjulingen. 
 
Efter bara nån kilometer springer det självklart ut en katt, jag bromsar in och vi passerar och förbi, inga konstigheter.
 
Efter ytterligare ett par km på en raktsträcka springer det ut ytterligare ett djur, jag som då är halvblind ser ju inte vad det är och tänker helvete är det en skabbräv?  Efterssom det var så oskygg.  Den börjar springa mot oss och jag ser att det är en jakthund.
Skriker med basröst "gå här ifrån" 
men det lyssnade den inte på, går o tar mina hundar i halsband och jakthunden i dens halsband och föser bort den. 
Tillslut lunkar den iväg och vi kan fortsätta turen. 
 
Är väldigt stolt över hundarna som bara stod där utan att morra eller försöka ta sig till hunden. Kanon duktiga!
 
7 km slutade rundan på och de travade fint sista biten även om Jarra några gånger ville gå upp i galopp :)
 
 
Starten
 
 
Hemfärden:
 
 
Spana in när den främmande hunden går:
 
 
 
Vi avslutade dagen med kloklippning. :)
Lilla mint är fortfarande väldigt kittlig i tassen han slet av klokapseln på men det går bra när husse masserar samtidigt :)
 
 
Har fotat Gnölbärt lite också, slänger med dom också här i slutet :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Så kul de ser ut o åka bakom hundarna :)

Svar: Det är kanon skoj, rekommenderar :D
emmelie rydell

2017-01-24 @ 14:31:09
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0