Lille Mint-Debutanten!

Jaha, då var den gjord! 
 
Både den inoff tunnelcupen och den off Rallylydnads tävlingen!
 
 Tunnelcupen gick jätte bra! 
Första Loppet nollade han och kom på fjärde plats, 2 sekunder efter ett erfaret klass 3 ekipage. 
Andra loppet fick vi en femma pga jag gjorde ett bakombyte, och det löser vi ju inte riktigt än efterssom vi inte är så erfarna. 
Han var väldigt lyhörd, visade inga tecken på att sticka eller så så det var ju jätte roligt självklart :) 
 
AgilityMint:
 
 
Jarra gjorde jag såna dundermissar med, en i varje lopp.. två hinder kvar-..Samma fel.. Hon gick annars jätte fint så inget ont om henne utan det var helt jag :)
 
MEn nu till det Officiella!
 
Lille Mint har debuterat i Rallylydnad Nybörjarklass, !!!!
 
Det var svårt att veta hur uppvärmingen skulle vara nu"allra första gången" och jag och Ulla kom dit på morgonen då jarra tävlade först i mästarklass. Vi nämner inget mer om hennes tävlingsdag men jag kan ju hinta med att moment två och tre var hopphinder vilket inte är lätt för en malle som ser en agilityraka att kontrollera sig och inte få avdrag för "ur kontroll" :P
 
Menmen åter till Lille Mint :P
 
HAn Tacklade omgivningarna väldigt fint, lite tråkigt var det väl att vänta tills han skulle in men det fanns ju att titta på, samma "mormor" med sin syster och kompisar var där som man kunde kela lite med också :) 
 
I början av Banan var han lite nosig, ovan vid skyltar, mitt fel som mest tränat utan skyltar! 
 
man märkte i slutet av banan att tålamodet hos honom började tryta, orkade inte riktigt hålla med (fast försvann aldrig om man säger)
 
OCh tro det eller ej, Trotts en del "attaker" mot skyltarna så lyckas vi även skrapa ihop 70p och kval resultat på våran första tävling i smålandstenar. 
 
Dunder skoj ju! :)
 
 
 
 
Vi har också varit på årsmöte och  Min fina jarra blev också detta året årets bästa bruks/lydnad och agility hund samt årets agility/bruks/lydnad/rallylydnad/utställning/viltspårs hund♥
 
 
 
-det var allt för denna gången, Vi hörs mina vänner ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0