Lilla Mint har fått sin första titel! <3

Tjo mina vänner , är allt bra ? får bli lite fler blogg inlägg idag, får bli så lite när man bloggar på tok för sällan :P
 
På Nationaldagen packade jag och issa in Min Lilla Mint och Isabells Zamba. de höll i nybörjarklass och fortsättning så husse fick vara hemma med de andra hundarna. 
 
Lilla Mint hade ju redan debuterat en gång, i Smålandstenar, Den gången fick vi exakt 70 p och kvalificerat resultat, Och givetviss är känslan lite spännande 2 och tredje gången också! Med en grön hund kan ju mycket hända på de få minuterna. :P 
 
Första banan var en Nalle bana och för mig och Mint var det en bra bana med saker som vi kunde ganska säkert. 
Men likssom Bana 2 som Gunnel hade gjort fanns sitt till stå skylten med och där behöver jag verkligen träna mer (och det gäller verkligen inte bara lilla mint utan Jarra med, Sonic har ju det som favvis moment )
 
 
Vid bana två blev jag lite mer stressad, tjejen innan mig drog fram en kampleksak och kampade runt oss hela vägen och förbi. 
Givetviss stressade jag upp mig i onödan, lilla Mint var opåverkad av den och gjorde det som förväntades av honom. 
 
I alla fall så gick det ganska bra, hemläxa bli långsam march och sitt stå. Slutresultat blev 80 och 82.
 
Han är lite konstig så den hunden.
Han är flaxig och studsig och allt ska gå i 300 km i h. Men ger du han ett arbete swischar han om omedelbart. 
Detta är inte något jag tränat utan han har varit så ända sen han fick sitt första godisträd bara efter några dagar hemma hos oss. 
 
 
Så här är han :
 
Grabben, Myten, Pajjasen , Legenden, 
Allas Lilla Mint. 
 
RLDN Minttu Av Centaurus. 
 
 
 
Om vi ska flytta upp oss har vi inte bestämt, vi får se.Vi har i alla fall inte tränat några fortsättningsskyltar ännu :)
 
 
 
 
Vi hörs mina vänner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0