Sämst på att vara sjuk -_-

Jaha idag fick jag sjukskriva mig,  kände redan efter lunch att huvudet blev lite tungt så när jag kom hem vilade jag i soffan, sen när husse kom hem vid sju gick jag o la mig.  tänkte att lite vila brukar ju hjälpa men nä, mådde inte bra idag heller. 
 
Förkylning kan man ju jobba med för det har jag typ mellan november till mars men just feber är jobbigt när man ska anstränga kroppen och böja sig ner mycket och så. Dessutom smittar man ju andra. 
 
Tyvärr har jag inte så hög feber så jag bara sover utan det märks bara i rörelse. 
 
Och det är skitjobbigt. Vara hemma men inte kunna göra saker likssom. Finns massor jag borde ta tag i men det går ju inte -_- 
Barmark har det ju blivit med men jag kan ju inte träna för då springer jag ju och feber och springande är väl ingen toppen kombo. 
 
Fick tipset av en kollega att titta på film så nu har jag sett 4 avsnitt av farmen (enda serien jag följer) men nu har jag ju inte mer att titta på så :P och efterssom min plan att lägga sig tidigt inte funkade så vaknade jag ju mkt tidigare dvs vid 3 . :P 
 
Tänkte kan ju passa på att blogga det kan man ju göra i sängen likssom. 
 
Just nu:
 
 
 
Är väldigt impad av lille mint som faktiskt sovit sen jag kom hem igår, det är precis som att han känner att matte inte är kry. han är ju annars ofta igång hemma med att leka med katten, hundarna eller tugga ben. 
Dom andra två är ju mer coola så likssom.
 
I veckan har vi haft kick off visning för klubbens instruktörer och hjälpinstruktörer. dvs vi visade det vi själva blev visade på kick offen vi gick. Det verkar som det var uppskattat även om jag kände att jag ville haft mer tid att planera upplägget men så är det ibland :) 
Jag hade möjligheten att visa med alla tre hundar då jag och den andra instruktören delade upp det på det sättet. Skönt :)
 
Snön har ju nu som sagt försvunnit och det är ju jätte skönt! 
Helgen gick ju tyvärr åt till att riva tapeter, men vissa saker måste man ju bara göra. 
det är sovrummet vi renoverar så det är kläder i påsar typ överallt hemma just nu.  :) 
 
Såhär är läget nu.. 
 
 
Är här är en smygtitt på de nya tapeterna som förhoppningsvis kommer upp i helgen :)
 
Till vänster är dom som skall vara i köket och till höger de till sovrummet :) (köket börjar vi med när sovrum är klart, ett steg i taget! ) 
 
 
I veckan har vi också varit hos vetrinären... det är väl fan egentligen en story för sig... 
Det var kennelhost vacc vi skulle ta, jarra fick påminnelse om att det var dags precis när vi fick kennelhosta och man kan ju inte vaccinera en sjuk hund så vi har väntat tills hon blev frisk. Jag valde att vaccinera alla tre trotts Lille-Mints inte gått ut ännu . Det blir likssom smidigare så och det handlade om två månader så. :)
 
Jajja. Först in med lille-Mint som aldrig nånsin haft problem med nya platser utan snarare gärna undersöker allt på samma gång, bänkar ska hoppas på, främmande människor som behöver kärlek, gångar att undersöka ja ni vet!
Summan av kardemumman blir i alla fall att djuret FÄLLER mig i entren. ! Kul! inte alls pinsamt -_-
 
Jajja, in med nästa hund, Sonic, som vanligt har jag glömt hans sele så han får låna Jarras koppel, sticket går bra han står still och känner ingenting o sådär.. Lyfter ner honom och pratar med sköterskan, upptäcker sen att jag står och håller i BARA ett KOPPEL MED HALSBAND!! den lilla räven har då gått ut i entren och hittat en hundkompis!!!!!! Gaah! 
 
Sist kommer ju jarra in och jag hade bett dom om att de skulle lyssna på hennes lungor och hjärta pga jag upplevt hon varit lite ansträngd efter kennelhostan. Hon lät jätte bra sa dom så det var ju toppen. Hon skötte sig också väldigt fint även om hon är den enda som har munnkorg av dom. Vilket inte är så konstigt efterssom Jarra inte gillar andra människor utanför familjen. :)
 
Man kan se hur synd det är om den gulliga lilla Mallen. 
 
 
Ulla och jag har också fyllt sandsäckarna som klubben köpt in. Göran Karlsson Sponsrade med Grus , Göran har ju hand om snö skottning och även kanotuthyrning här i Emmaboda :)
 
 
Därefter tog vi en prommenad inne i samhället, vi gör ju det allt för sällan! :)
Här spanar vi in ankorna.
 
 
Vi har också varit och tränat med Millis som har Sonics tre polare dansk svenskarna. 
Lille Mint fick köra sin första balans , han var jätte duktig, men som Millis säger, ta det lugnt. och ja , jag blir ju lätt uppe i varv och ju mer han går upp desto mer gör jag! Måste tänka på detta!
 
Jag har valt 2 av två på med honom. 
Jag är inte intresserad av Running även om jag har en bra enkel plan som Annica aller tipsade om. Men jag tycker om att ha tid att andas! :) 
 
Jarra och Sonic, ja.. dom är så bäst :)
 
 
Är så glad att jag gick ut o fotade där efter sista snöfallet som kom, så man i alla fall fick lite vinterbilder. Tyvärr inte mkt snöbus efterssom jarra löpt och jag då inte haft möjlighet att släppa dom lösa ihop. 
Jarras kastrering närmar sig och vi har också bokat tid för lille Mints hd ed Röntgen. 
 
Det kommer att vara isabell som tar med honom på den efterssom att INGA tider passade in på mitt jobb, trotts jag jobbar två skift just nu och är ledig varannan fredag. Lite synd! 
Men min syster isabell tar honom till vetrinären så det ska nog gå bra ( Hon jobbar ju natt)
 
Här kommer några av vinterbilderna :)
 
 
Vi hörs mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0