Pipstuga, agilityträning och snöbus.

tjo vänner, allt fint? själv är jag lite grinig, hade skrivit jätte långt sen bara försvann allt... så tråkigt :P
 
i veckan har vi tränat rally, eller ja, lille mint har, det var typ 10 minus och skare så vi fick börja kvällen med att trampa upp hundarnas och våran väg. 
Lille mint gick väldigt bra, doch var han lite högt i nivå men det beror på att jag inte värmde upp ordentligt, kan inte göra det på sånt underlag. men han var duktig. PRovade 8ans frestelse för första gången (jarras akilleshäl). den ville han ha.. app app sa jag tydligt sen drog jag fram egen leksak. 
En gång till och han glodde inte ens på störningen, stannade i mitten och drog fram leksaken en gång till. Tänker inte få samma på problem med en hund till :P
 
Fick också min försenade julklapp från pappa denna dagen, en ny jacka från euro joe. Känner mig helnöjd ! Arraks jacka gick ju sönder inom ett år så. (reflexer , fickor och ryggficka) så här ser den ut :)
 
 
 
Igår hade vi agility ridhusträning. Lille mint fick för första gången prova en bana (har bara kört lätta kombinationer på max 5-6 hinder innan) 
Beslutade mig för att belöna efter nr 4 och innan nr 5 som var slalom. 
fick köra omtag på slalom. Noterade. han går mkt bättre om jag inte saktar ner utan jag håller mig i hans takt. Det får jag behålla i minnet. 
Utöver det var han super duktig, vi har ju bara börjat med framförbyten och i en bana behöver man ju kunna mer än det, särskilt svårt när han är så snabb men oerfaren dvs jag kan inte lämna han innan han fullföljt och då hinner jag inte göra nästa byte, så lite fulsnurrar blir det.. men det är ju en inlärningsprocess. han kommer bli farlig lille mint på banorna. 
 
Dock släpar vi efter med balans och kontaktfälts träningen.. Pga snön är mina hinder inplockade, och ebks är inte i ridhuset. Men det får vi lösa sen. Tyvärr tar det lång tid att lära menmen :) 
 
Här tränar vi på att inte bry oss om andra hundar på banan :)
 
 
Ingen bild eller film på varken jarra eller sonic, kameramanen tillika sambon satt i bilen och värmde den (var 10 minus så kallt för hundarna) 
 
Men de skötte sig så himla duktig. 
Jarra är ju bara såå kul just nu och gammelman,.. ja han bara levererar han ♥
 
I veckan har vi också tränat lite på balansbollen, de två stora fick stå på bakbenen, valpen fick prova bara sitta och försöka hitta balansen :)
 
 
Gud vad dom älskar den bollen :P
 
HAr också börjat vänja lille mint vid massage och ligga på sidan lugnt.. det går ju.. en kort stund :P vågar inte stretcha han för jag tror att han är lite överrörlig, har för mig nånstans i bakhuvet att såna hundar inte ska stretchas så mycket. Kan ha fel :)
Novafonen kör vi också :)
 
 
har också i veckan klagat lite om reflexerna vi har.. jag överväger hurttas då de verkat toppen och många rekomenderar dom. men de är så dyra :( 3 hundar = över 1000 lappen.. 
dom vi har nu :
 
Lånad bild på hurttas:
 
 
I veckan har vi också haft instruktörsmöte. kom fram till att jag o issa i feb ska ha en "bli kompis med din hund" kurs på tre tillfällen där vi bland annat ska gå igenom klicker, kontaktövningar, olika sätt att leka med mera. Ska bli kul! I mars sedan blir det en grundkurs.  
 
Sonic var inte alls impad av att behöva samåka med slipsen. 
 
 jag har också tränat Bacon i stridsteknik:
 
 
Här hemma är det lite jobbigt nu med...  Jarra löper, sambon och jag sover i olika rum ( på helgerna, jobbar natt just nu och han dag ) 
 
Lille Mint piper lite, men han äter o sådär så så himla påverkad är han inte, dom får vara tillsammans när vi äter eller kollar på film, jarra ligger ju då i soffan 
 
 
 
 
Här kommer också bilder från förra helgens snöbus. blev inget fotande idag trotts solsken, det är ju sån skare. :)
 
 
 
 
Trevlig helg mina vänner :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0